خبرگزاری کار ایران

افزایش دغدغه‌ها در فوتبال‌ ملی؛

کمی به فکر ما باش جناب کی‌روش!

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۷

کی‌روش بازیکنان مد نظر برای حضور در اردوی تیم ملی را اعلام کرد اما این لیست ایرادهای بزرگی دارد که می‌تواند تمام رویاهای ما برای رسیدن به جام‌جهانی را نقش بر آب کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال عصر دیروز اسامی ملی‌پوشان فوتبال ایران را در فاز بندی جدید اعلام کرد که البته این لیست با واکنش اهالی فوتبال و رسانه‌ها نیز مواجه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارلوس کی‌روش بازیکنان مد نظرش برای حضور در اردوی تیم ملی را اعلام کرد اما این لیست ایرادهای بزرگی دارد که می‌تواند تمام رویاهای ما برای رسیدن به جام جهانی را نقش بر آب کند. در لیست جدید تیم ملی نام بازیکنان بزرگ و با تجربه‌ای همچون علی کریمی، سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی دیده نمی‌شود و همین اتفاق باعث نگرانی و دغدغه علاقه‌مندان به فوتبال در کشورمان شده است.

خرداد سرنوشت‌ساز

تیم ملی در خردادماه امسال 3 بازی بسیار سخت و سرنوشت‌ساز را پیش رو دارد و تمام امید هواداران فوتبال ایران به صعود تیم ملی به جام‌جهانی برزیل است. صعود به جام‌جهانی بزرگترین اتفاق ممکن برای فوتبال ایران است اما گویا کی‌روش قصد ندارد از تمام پتانسیل فوتبال این مملکت برای رسیدن به بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان استفاده کند.

رحمتی، همچنان مغضوب کارلوس

اگرچه کارلوس کی‌روش در لیست جدید خود بازیکنان استقلال را به اردو دعوت نکرده اما قبلا اعلام کرده دیگر روی سید مهدی رحمتی حساب نخواهد کرد و او را به اردوی تیم ملی دعوت نخواهد کرد. بدون تردید و با توجه به عملکرد رحمتی در سال‌های اخیر و به خصوص لیگ دوازدهم باید بگوییم دروازه‌بان اول استقلال با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به دیگر دروازه‌بان‌های شاغل در فوتبال ایران بهترین است و عدم حضور او در اردو شوک بزرگی برای بازیکنان و هواداران فوتبال ما محسوب می‌شود؛  نکته حائز اهمیت اینکه در حال حاضر جایگزین مناسبی هم برای رحمتی درون دروازه تیم ملی نداریم و اگر کی‌روش دست از لجبازی برندارد، باید شاهد ضعف مفرط جایگزین رحمتی در این 3 بازی حساس و مهم باشیم، چراکه هیچ‌کدام از 4 دروازه‌بانی که مدنظر کی‌روش هستند، تجربه، توانایی و اعتماد به نفس رحمتی را ندارند. مشکل بزرگ تیم ملی درون دروازه خواهد بود یعنی همان جایی که باید نقطه اتکای ملی‌پوشان باشد اما در حال حاضر به دغدغه و نگرانی اصلی علاقه‌مندان و اهالی فوتبال تبدیل شده است.

اما و اگرها درباره سرنوشت جادوگر

و اما علی کریمی، ستاره تکرار نشدنی فوتبال ایران که از فضای موجود در فوتبال ما به ستوه آمده، پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد اما این مساله انگار به مذاق سرمربی تیم ملی هم خوش آمده و روی نام او هم مثل رحمتی قلم قرمز کشیده، حالا با توجه به مصدومیت شدید اشکان دژاگه و عدم حضور علی کریمی، باید منتظر باشیم و ببنیم سرمربی تیم ملی چه کسی را به عنوان جایگزین کریمی در میانه میدان معرفی خواهد کرد. شاید کفاشیان  و اهالی فدراسیون کی‌روش را مجاب کنند تا از جادوگر بخواهد در افکارش تغییری بدهد و این چند بازی را هم در کنار ملی‌پوشان حضور پیدتا کند تا عصای دست تیم باشد.

عقیلی می‌آید؟

تیم ملی در قلب خط دفاع مشکل دارد و این مساله بر کسی پوشیده نیست. حریفان تیم ملی هم به خوبی این مساله را می‌دانند و بدون تردید بر روی پاشنه آشیل ما برنامه‌ریزی بیشتری خواهند کرد تا به ما آسیب برساند. به همین دلیل عدم حضور هادی عقیلی در فهرست اعلام شده از سوی کی‌روش باعث می شود نگرانی‌های اهالی فوتبال نسبت به آینده تیم ملی در قلب خط رفاع بیشتر و بیشتر شود. عقیلی به واسطه سال‌ها حضور در تیم ملی تجربه بسیار بالایی دارد و می‌تواند کمک بزرگی برای تیم ملی در خردادماه پرحادثه‌ای که فوتبال ایران پیش رو دارد، باشد اما با این وضعیت باید منتظر اتفاقات ناخوشایندی برای تیم ملی باشیم. کی‌روش روی مواضع خود ایستاده و مثل مربیان بزرگ و حرفه‌ای دنیا عمل می‌کند اما باید شرایط فوتبال ایران را هم در نظر گرفت. تیم ملی ایران در دوره گذشته جام‌جهانی در آفریقای جنوبی حضور نداشت و اگر به جام جهانی برزیل هم صعود نکنیم، شرایط فوتبال ما اسفناک‌تر از آنچه که هست، خواهد شد.

در اضطراب تراژدی ترسناک

فوتبال ایران در سال‌های گذشته وضعیت بسیار بدی داشته و هرگز در میادین معتبر و بین‌المللی موفق عمل نکرده‌ و عدم صعود به جام‌جهانی 2014 تراژدی را برای فوتبال ایران کامل‌تر خواهد کرد و باید شاهد افت شدید فوتبال ایران در سطح بین‌المللی باشیم، ضمن اینکه یک نسل دیگر از فوتبال این مملکت هم خواهد سوخت. کی‌روش باید به این مساله توجه کند که فوتبال ایران در حال حاضر نیاز به همبستگی و همدلی دارد و او به عنوان سرمربی تیم ملی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و تیم ملی ایران را به موفقیت برساند.

زاویه رأفت

لج‌بازی با ستاره‌های بزرگ و کارآمد و تنها و تنها به فوتبال ملی ما ضربه می‌زند و باعث ناکامی فوتبال ایران در راه صعود به جام‌جهانی خواهد شد. بهتر است در این موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز کارلوس کی‌روش نگاهی از زاویه رأفت و مهربانی به ستاره‌های با تجربه و کارآمد فوتبال ایران داشته باشد و با استفاده از تمام نیروهای ارزشمند فوتبال ما، راه صعود به جام‌جهانی 2014 برزیل را هموار کند.

پادرمیانی بزرگان

این مساله هم را هم در نظر بگیرید که کی‌روش در این مملکت غریب است و پس از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از ایران خواهد رفت اما مدیران فوتبال ایران سال‌های سال در این مملکت خواهند بود و با مردم چشم در چشم هستند و باید جوابگوی اذهان عمومی و علاقه‌مندان به فوتبال باشند، به همین دلیل بزرگان فوتبال ایران باید با کی‌روش صحبت کرده و زمینه بازگشت ستاره‌های بزرگ و کارآمد این مملکت همچون کریمی، رحمتی و عقیلی را به تیم ملی فراهم کنند تا در پایان خرداد امسال حسرت روزهای از دست رفته را نخوریم.

کمی به فکر ما باش

به هر حال خرداد هم به زودی از راه می‌رسد تا تکلیف‌ها روشن باشد و چه خوب می‌شود اگر بار دیگر شور و شعف خیابان‌ها و کوچه‌های ایران را فرا بگیرد با پرچم های افراشته و سرودهای شادی. چیزی جز این فقط "سرابی خمارآلود" است که ما را با ظاهری آراسته فریفته و سرمایه‌های ما را به یغما برده است. آن روز خیلی دیر نیست و امیدواریم هرگز نرسد. اما نشانه‌های نرفتن به برزیل این روزها دارد در ذهن اهالی فوتبال خانه می‌کند و این تهدید بزرگی است و مهمتر‌ از آن غباری‌است که فضای فوتبال را در بر خواهد گرفت. این فوتبال در ویترین‌اش ناکامی کم ندارد آقای کی‌روش. کمی به فکر ما باش و این فوتبال به گل نشسته...

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز