خبرگزاری کار ایران

کفاشیان باید تهدید را به فرصت تبدیل کند؛

ذوالفقارنسب: بهتر بود فردی غیر از شیخ سلمان رئیس AFC می‌شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۰

یکی از علل عدم موفقیت فوتبال ایران در انتخابات مهم انتخاب نفرات ناشناخته و کاندیداهای غیرورزشی و ناآگاه به زبان بین المللی ورزش است که باعث شده فوتبال ایران کمترین شانسی برایموفقیت نداشته باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد که بهتر بود شخصی غیر از شیخ سلمان بحرینی رئیس تشکیلات فوتبال آسیا می‌شد.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیروزی نماینده بحرین در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: به نظرم طبیعی است نماینده کشوری که تلاش بیشتر و به عبارتی لابی مفصل‌تری پیش از این انتخابات داشته پیروز شده و بتواند به اهدافی که از پیش برای آن برنامه ریزی کرده برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب شیخ سلمان بحرینی با عنوان رئیس AFC به واسطه گذشته پرحاشیه فوتبال ایران و بحرین به ضرر فوتبال ما نخواهد بود، گفت: به طور کلی فردی که به عنوان رئیس AFC انتخاب می شود تابع قوانین و مصوبه های اجرایی فیفا خواهد بود پس به طور مستقیم نمی تواند نظر شخصی‌اش را به فوتبال ایران تحمیل کند اما در فضای غیر مستقیم طبیعی است که رئیس AFC می تواند رای بسیار تاثیرگذار خود را در مواقع مهم و اضطرار له یا علیه یک کشور به کار گیرد.

این کارشناس فوتبال درباره نقش فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات AFC اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور بزرگ و با قدمت در فوتبال آسیا مطمئنا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نگاه مجامع بین‌الملل به گروه اعزامی ایران همیشه ویژه است. با این حال از انجا که فوتبال ایران در طول سال های اخیر در عرصه های بین المللی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد طبیعی است که نقش کم رنگتری نسبت به گذشته و دیگر کشورها در این انتخابات داشته باشد.

وی با تاکید بر برقراری یک ارتباط هوشمندانه با شیخ سلمان اظهار کرد: اینکه رئیس AFC اهل کدام کشور است چندان نباید مد نظر باشد اما بسیار مهم و ضروری است که رئیس فدراسیون فوتبال ما بتواند در یک چارچوب منطقی و هوشمندانه این تهدید را به یک فرصت برای فوتبال کشور ایران تبدیل کند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود نماینده کشور دیگری ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را به عهده می گرفت گفت: شاید اگر این اتفاق می افتاد برای فوتبال ما بهتر بود. مثلا اگر نماینده کشوری از شرق آسیا رئیس AFC می شد ما بهتر می توانستیم تعامل و روابط حسنه تری با نماینده این کشور برقرار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نشست خصوصی علی کفاشیان و مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان اظهار کرد: من روز پنجشنبه در چند سایت خواندم که فدراسیون فوتبال ایران و عربستان نشست‌هایی داشته و تفاهماتی برقرار کرده اند. به نظرم اگر این فضا ایجاد شود فوتبال ایران می تواند با ارائه یک بازی سیاسی و ورزشی اصولی از طریق عربستان با رئیس بحرینی AFC رابطه منطقی و حسنه ای برقرار کند.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا معمولا فوتبال ایران در عرصه بین الملل توانایی کسب کرسی های مهم را ندارد، گفت: به نظرم این یک خواسته غیرمعقولانه است که ما بخواهیم بدون در نظر گرفتن تلاش و لابی های موجود به کرسی های AFC حتی فکر کنیم. متاسفانه در طول سال های اخیر مسئولان ما همواره با دستی خالی و بدون در نظر گرفتن کمترین مقدمات برای حضور در انتخاباتی این چنینی حضوری خنثی در این مجامع بین المللی داشته ایم و طبیعی است که نتوانیم موفقیتی داشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از علل عدم موفقیت فوتبال ایران در این فضا انتخاب نفرات ناشناخته و کاندیداهای غیرورزشی و ناآگاه به زبان بین المللی ورزش است که متاسفانه باعث شده فوتبال ایران کمترین شانسی برای رسیدن به حتی کرسی های کم اهمیت تر هم نداشته باشد.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که چرا از ایران کسی کاندیدای ریاست AFC نمی شود گفت: با همه مباحثی که در مورد فوتبال ایران مطرح است من اعتقاد دارم ما نیز شرایط احراز این پست ها را داریم اما برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به آن را تدوین نمی کنیم. مطمئنا رسیدن به چنین کرسی هایی نیاز به 5 یا 6 سال رایزنی سیاسی،ورزشی و منطقه ای دارد که به طور کل درک چنین تلاشی برای مسئولان فوتبال و ورزش ایران کاملا سخت و ناشناخته است.

وی در پایان در رابطه با تسلیت بن همام به فوتبال آسیا به خاطر این انتخاب گفت: رئیس پیشین قطری AFC صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارد چرا که پرونده و گذشته این فرد برای همه ما روشن و واضح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز