خبرگزاری کار ایران

چاره‌ای جز کاهش تیم‌ها نداریم؛

محمدنبی: کم‌شدن تیم‌های لیگ برتر ربطی به تیم ملی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۷

فدراسیون چاره‌ای جز کاهش تیم‌های لیگ برتر نداشت/ برای حفظ جایگاه فوتبال ایران در سطح آسیا، ناچار به اتخاذ چنین تصمیمی شدیم.

دبیركل فدراسیون فوتبال با اولتیماتوم به تیم‌های لیگ برتری تاكید كرد هر تیمی شرایط afc را نداشته باشدازمسابقات كنار گذاشته خواهدشد.

مهدی محمد نبی در خصوص اتفاقات پیرامون فدراسیون فوتبال گفت‌وگوی را با ایلنا انجام داد كه در ذیل می‌خوانید:

اینكه تعداد تیم‌های لیگ برتری از 18 به 16 تیم كاهش یابد، واکنش های متفاوتی را در پی داشت.

فدراسیون چاره‌ای جز کاهش تیم های لیگ برتر نداشت. برای حفظ جایگاه فوتبال ایران در سطح آسیا، ناچار به اتخاذ چنین تصمیمی شدیم.

به چه دلیل تعداد تیم های لیگ برتر برای فصل آینده از 18 تیم به 16 تیم کاهش یافت؟

باید توجه داشت براساس دستور AFC، بیشتر از یک سال دیگر فرصت نیست تا باشگاه‌های لیگ برتر، استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی را برآورده کنند. باید توجه داشته باشید در این زمینه بازرسان AFC هم با کسی تعارف ندارند. به همین خاطر است که می‌گویم باشگاه‌ها باید هر چه سریعتر امکاناتی را که AFC تعیین کرده، آماده کنند.

این شائبه وجود دارد فدراسیون، لیگ را با 16 تیم برگزار می‌کند تا از جمع مسابقات لیگ بکاهد، صحت دارد؟

به هیچ‌وجه اینطور نیست. شاید این موضوع باعث شود حجم مسابقات لیگ کاهش پیدا کند اما اگر باشگاه‌های ما حداقل استانداردهای لازم را داشتند، ما مسابقات را با همان 18 تیم و شاید هم با تعداد بیشتری از تیم‌ها بر گزار می‌کردیم اما متاسفانه در حال حاضر در بین 18 تیم لیگ بر تری، تنها 12 تیم استانداردهای AFC را دارند. شاید جالب است بدانید ما در گذشته بعد از کارشناسی شرایط باشگاه‌ها، به این نتیجه رسیدیم لیگ برتر را تنها با 12 تیم بر گزار کنیم اما بعد با توجه به سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، تصمیم گرفتیم که تنها 2 کاهش در تعداد تیم‌های لیگ برتری داشته باشیم.

ممکن است حتی 16 تیم لیگ برتری هم نتوانند استانداردهای لازم را کسب کنند؟

در همین 16 تیم هم اگر تیمی یا تیم‌هایی باشند که نتوانند استانداردهای لازم را داشته باشند، آنها هم از لیگ برتر به لیگ پایین‌تر سقوط خواهند کرد. فدراسیون در این زمینه با هیچ تیمی مماشات نخواهد کرد. بحث منافع ملی در میان است. من همین جا اعلام می‌کنم تیم های غیر استاندارد از لیگ اخراج می‌شوند.

تیم‌هایی هم که از لیگ یک صعود می‌کنند، ممکن است استانداردهای مورد تایید AFC را نداشته باشند؟

این جزو اختیارات سازمان لیگ است که اگر تیمی استانداردهای لازم را برای حضور در لیگ برتر نداشت، اجازه ندهد آن تیم در لیگ برتر شرکت کند و مطمئناً سازمان لیگ برتر هم قبول نخواهد کرد تیم‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند در لیگ برتر شرکت کنند.

کاهش تیم‌های لیگ به منظور کمک به تیم ملی بود؟

کم شدن تعداد تیم‌های لیگ برتری، ربطی به تیم ملی به ندارد. ما بر اساس داشته‌های باشگاها این تصمیم را گرفتیم.

سفر کی‌روش که گفته می‌شود آخرین مرخصی او نیز محسوب می‌شود، در چه زمینه‌ای انجام شد؟

طبق برنامه، کی‌روش قراراست به اسپانیا برود و یکی از بازی‌های اوساسونا را از نزدیک مشاهده و با مسعود شجاعی دیدار کند. با توجه به اینکه مربی بدنساز تیم ملی به احتمال زیاد از یک باشگاه انگلیسی خواهد بود، احتمال سفر سرمربی تیم ملی به این کشور برای رایزنی با این مربی و همچنین دیدن بازی‌های اشکان دژاگه نیز وجود دارد. سفر به آلمان و دیدار با دانیال داوری و سرمربی برانشوینگ نیز از جمله برنامه‌های ‌کی‌روش خواهد بود. البته یکی از برنامه‌‍‌های دیگر سرمربی تیم ملی که رسانه‌ای نشده، حضور وی در کشور سوئد است تا عملکرد یک بازیکن دورگه شاغل در لیگ این کشور را نیز زیر نظر گرفته و با وی مذاکره کند.

بازیکن مورد نظر کی‌روش در چه پستی بازی می‌کند؟

فعلا نمی‌خواهیم نام و پست این بازیکن را رسانه‌ای کنیم اما به طور قطعا بدانید پست وی دروازه‌بان نیست. کادر فنی تیم ملی مدت‌هاست عملکرد این بازیکن را تحت نظر داشته و قرار است سرمربی تیم ملی در سفر به سوئد، با این بازیکن، صحبتی داشته باشد.

پس به زودی به جمع بازیکنان دو رگه تیم ملی، یک بازیکن دیگر اضافه می‌شود؟

هنوز مشخص نیست. بعد از بازگشت کرش مشخص می شود.

سفر کی‌روش به اروپا البته حواشی نیز در بر داشت؟

در جریان هستم. بر خلاف گفته‌ها که می‌گویند کی‌روش بیشتر از حقش به مرخصی رفته اما مرخصی‌های کی‌روش اضافه بر حق‌اش نیست.

موضوع قهر هادی عقیلی و ترک اردو تیم ملی به کجا کشیده شد؟

گزارشی در همین زمینه توسط کی‌روش تنظیم شده و به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال شده و باید ببینیم این کمیته چه تصمیمی می‌گیرد.

خود عقیلی تاکنون با مسوولان فدراسیون فوتبال صحبتی نکرده؟

عقیلی با خود من تماس گرفت و اظهار کرد به دلیل اینکه شرایط روحی خوبی نداشته، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز