خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا

جدال انتقامی ایران و لبنان/ استارت دوباره شاگردان کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۸۴

دعوت اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی از چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر به تیم ملی در کنار دعوت پر از تردید بازیکنان لیگی به این تیم، خود نشان از اوضاع به هم ریخته اردوگاه تحت اختیار کی‌روش دارد.

تیم ملی فوتبال ایران عصر چهارشنبه اولین دیدار خود در جریان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا را مقابل لبنان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استارت رقابت‌های سال 2015 جام ملت‌های آسیا در شرایطی از فردا زده می‌شود که تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف تیم نه چندان مطرح لبنان می‌رود. دیداری که قرار است از ساعت 15:30 دقیقه به میزبانی ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برگزار شود.

کی‌روش و شاگردانش فردا اگرچه روز سختی روی کاغذ مقابل لبنان ندارند ولی این زمین بازی و شرایط دو تیم است که تکلیف نتیجه این دیدار را مشخص می‌کند. شرایطی که شواهد و قرائن موجود گواه از ناخوشی فوتبال ایران می‌دهد و بعید است ملی‌پوشان کشورمان به آسودگی سال‌های دور بتوانند لبنان را شکست دهند.

اوضاع به هم ریخته فوتبال ایران در ماه‌های اخیر و البته استرس ناشی از عملکرد ضعیف تیم ملی در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل این روزها در کنار حواشی پرتعداد اطراف این تیم دست به دست هم داده تا تیم پر مدعای سال‌های دور آسیا حالا برای جدال با تیمی در حد لبنان دست به عصا شده و همه موجودیت‌اش از سایر نقاط دنیا را به اردو فرا خواند.

با این حال آنچه در طول روزهای اخیر به نقل از مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم ملی اعلام شده خبر از پیروزی تیم ملی می‌دهد و فعلا همه به کسب 3 امتیاز این دیدار خوشبین‌اند اما واقعیت آن چیزی است که در درون زمین مسابقه رقم خواهد خورد. واقعیتی که چند ماه پیش نظیر‌اش را در بیروت آن‌هم در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی مشاهده کردیم.

با همه این‌احوال تیم ملی از چند روز پیش به دستور کارلوس کی‌روش سرمربی اهل پرتغال خود اردوی آمادگی‌اش را تشکیل و به روال گذشته لیگ هم تعطیل شده است. همه بازیکنان دور و نزدیک دعوت شده‌ و به نظر تیم ملی شرایط ایده‌الی برای این بازی دارد. هرچند که روزگار و تجربه گذشته به همه ثابت کرده فوتبال ایران در روزگاری که شرایط خوبی داشته، بخت یارش نبوده و در مصاف‌های سخت توانسته گلیم خود را از آب بکشد.

دعوت اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی از چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر به تیم ملی در کنار دعوت پر از تردید بازیکنان لیگی به این تیم، خود نشان از اوضاع به هم ریخته اردوگاه تحت اختیار کی‌روش دارد و البته شاید هم باید به او حق داد. حق داد چون فوتبال ایران نه حسابی دارد و نه کتابی. فوتبال غیر قابل پیش‌بینی ایران در طول همه زمان حضور کی‌روش در ایران به این مربی حرفه‌ای ثابت کرده که روی هیچ بخشی از آن حساب نکند و فقط متکی به داشته‌های در اختیارش باشد.

اما در آن سو لبنان هم با قوت قلب ناشی از پیروزی یک بر صفرش در دیدار رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل ایران به تهران سفر کرده و می خواهد باز هم بزرگی کند. بزرگی که شاید حالا انگیزه بیشتری برای به ظهور گذاشتنش داشته باشد. این تیم که در طول سال‌های گذشته حتی جایگاهی در بین کشورهای غرب آسیا هم نداشته حالا می‌خواهد بدرخشد و این درخشش را قرار است از استادیوم آزادی کلید بزند. تلاشی که بعید است در نهایت کارگر بیفتد چون ایران می‌خواهد از آنها انتقام بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز