خبرگزاری کار ایران

غلامحسین دهقانی:

جنبش عدم تعهد خواستار رفع کامل محاصره غزه است

کد خبر : ۴۰۵۷۵

رژیم اسرائیل از تبلیغات علیه ایران به عنوان پوششی برای اقدامات خود و انحراف افکار عمومی بین‌المللی از جنایات در سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کند.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: رژیم صهیونیستی با تبلیغات علیه ایران تلاش می‌کند توجهات را از نگرانی‌های اصلی جامعه جهانی در مورد شهرک‌سازی و جنایات در سرزمین‌های اشغالی منحرف کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی در جلسه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی شرایط در خاورمیانه برگزار شده بود، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله شهرک‌سازی و توقیف مالیات‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد و نسبت به تلاش‌های این رژیم و متحد آن امریکا برای انحراف توجهات به سمت برنامه صلح‌امیز هسته‌یی ایران هشدار داد.

وی تشدید شهرک‌سازی توسط رژیم اسرائیل پس از تصویب قطعنامه اخیر ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل توسط مجمع عمومی این سازمان را نقض گسترده حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل ارزیابی کرد و توقیف درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را راهزنی آشکار و تنبیه دسته جمعی فلسطینیان قلمداد نمود که وضعیت اقتصادی فلسطینی‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و موجب بحران مالی در سرزمین‌های اشغالی شده است.

وی افزود: جنبش عدم تعهد این‌گونه اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم نموده و از شورای امنیت می‌خواهد تا به مسوولیت‌های خود در بر اساس منشور ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از جمله در زمینه موضوع اسرائیل - فلسطین عمل کند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل از وضعیت زندانیان فلسطینی به ویژه حدود 300 نفر از کودکان، زنان و مقامات منتخب فلسطین که به صورت غیرقانونی در زندان‌های رژیم اسرائیل نگهداری می‌شوند ابراز نگرانی و توجهات را به شرایط وخیم انسانی در نوار غزه جلب کرد.

وی تاکید کرد: جنبش عدم تعهد خواستار رفع فوری و کامل محاصره غزه و بازگشائی مبادی ورود و خروج به این منطقه می‌باشد.

وی برعزم جنبش عدم تعهد در جهت حمایت و کمک به مردم فلسطین برای رسیدن به خواسته‌های مشروع خود شامل عدالت و استیفای حق مسلم تعیین سرنوشت در دولت مستقل فلسطین تاکید کرد.

دهقانی در پاسخ به اظهارات بی‌اساس نماینده رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان، تاکید کرد: در حالی‌که اجماع بین‌المللی طی 65 سال گذشته بر این بوده است که موضوع فلسطین مشکل اصلی خاورمیانه بوده و همه مسائل دیگر در این منطقه را به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم‌اکنون نیز شورای امنیت در حال بحث در مورد جرائم ارتکابی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله شهرکسازی و توقیف درآمدهای مالیاتی می‌باشد، رژیم صهیونیستی و دولت حامی این رژیم تلاش می‌کنند تا بحث را به سمت برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران منحرف کنند. نکته مضحک آن است که رژیمی ادعاهای بی‌اساس را علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران مطرح می‌کند که خود دارای تنها زرادخانه سلاح هسته‌یی در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: سلاح‌های هسته‌یی رژیم اسرائیل همراه با سابقه تروریسم دولتی و تجاوزگری این رژیم، نگرانی اصلی کشورهای خاورمیانه می‌باشد و تلاش این رژیم برای پنهان کردن اقدامات بی‌رحمانه خود در پشت اظهارات بی‌اساس و توخالی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث نگرانی کشورها بوده و این امر برای همگان روشن است که رژیم اسرائیل از تبلیغات علیه ایران به عنوان پوششی برای اقدامات خود و انحراف افکار عمومی بین‌المللی از جنایات در سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز