خبرگزاری کار ایران

از سوی دفتر جنبش عدم تعهد در نیویورک:

نحوه مقابله با اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی بررسی می شود

اعضا با توجه به اتفاقات و رکود اقتصادی جهان خواستار فکری جدید درباره دلار شدند/عضای جنبش به این نتیجه رسیدند که باید بحران سوریه را به گونه ای مدیریت کنند که حداقل فشار به مردم این کشور وارد شود.

وزیر امور خارجه با اعلام پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: این نشست نسبت به اجلاس های قبلی از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار بود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی بعد از پایان نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: این اجلاس یک چالش سیاسی در عرصه بین المللی بود زیرا خیلی ها دوست نداشتند این اجلاس برگزار و یا از سطح بسیار پایینی برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در سه سال آینده که ایران ریاست جنبش را بر عهده دارد بتوانیم نم را به جایگاه رفیعی برسانیم تصریح کرد: در این اجلاس توانستیم با کشورهای شرکت کننده به همدلی و انسجام داخلی خوبی برسیم.
صالحی با بیان اینکه سخنرانان به مسائل مهم و جدی اشاره کردند گفت: پنجاه وزیر امور خارجه با سخنرانی های صریحی که غیرقابل وصف بود به مسائل مختلف جهانی پرداختند.
وی چهار موضوع را در نشست وزرا با اهمیت دانست و گفت: در کمیته فلسطین که پانزده عضو دارد و به ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تمام اعضا به این موضوع که باید از رویه سنتی خارج شویم و کارهای جدیدی را برای پیشبرد اهداف آن بیابیم تاکید کردند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: قرار شد دفتر جنبش عدم تعهد در نیویورک درباره موضوع بررسی مقابله با اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، چگونگی به عضویت رساندن فلسطین در سازمان ملل، شیوه های توانمندسازی و ظرفیت سازی برای ملت فلسطین، چگونگی وحدت بین گروه های فلسطینی و استفاده از رسانه های کشورهای عضو برای رساندن مظلومیت فلسطین اقدامات و پیشنهادات خود را ارائه دهد.
وی دیگر موضوع مطرح شده را در خصوص سوریه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: اعضای جنبش به این نتیجه رسیدند که باید این بحران را به گونه ای مدیریت کنند که حداقل فشار به مردم این کشور وارد شود.
رئیس نشست وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با تاکید بر همکاری بین اعضای این جنبش با سایر نهاد های بین المللی به خصوص سازمان ملل درباره سوریه اظهار داشت: در نشست دو روز اخیر به این نتیجه رسیدیم که تروئیکای عدم تعهد وارد این موضوع شود.
وی مطلب سوم مطرح شده توسط اعضا را موضوعات اقتصادی دانست و تصریح کرد: اعضا اشاره صریحی به مکانیزم مالی قدرت های جهانی کردند و با توجه به اتفاقات و رکود اقتصادی جهان خواستار فکری جدید درباره دلار شدند.
صالحی مطلب چهارم را بررسی شعاع این اجلاس توسط اعضا عنوان کرد و گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار ایجاد مکانیزم های مناسب برای اجرائی کردن آن شدند.
گفتنی است از صبح فردا اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در محل سالن اجلاس سران با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز می شود و رئیس جمهور مصر قرار است پس از سخنرانی، ریاست دوره ای اجلاس را به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد.
اجلاس سران کشورهای عضو جنبش تعهد به مدت دو روز برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز