خبرگزاری کار ایران

پدر مصطفی احمدی روشن:

ایرانیان قربانی تروریسم و نژاد پرستی هستند

متاسفانه ما شاهد بودیم که در مقابل چشم مردمان، خون دانشمندان این کشور به خیابان ریخته می شود و این باعث تاسف است که کشتار در کشورهای اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بعنوان طرفداری از حقوق بشر محسوب می شود.

پدر مصطفی احمدی روشن از دانشمندان ترور شده کشورمان از کشورهای عضو عدم تعهد درخواست کرد به ترور دانشمندان هسته ای ایران رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگارایلنا، مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، رحیم مصطفی روشن در حاشیه برگزاری اجلاس عدم تعهد با حضور در کنفرانس مطبوعاتی گفت: وظیفه شرعی و انسانی خبرنگاران است که ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را به گوش جهانیان برسانند و امیدوارم که این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: صحبتهای خانواده قربانیان تروریست، بعنوان امانتی در دست خبرنگاران است که باید به جهانیان ارائه کنند.

احمدی روشن با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در کشور گفت: کنفرانس غیرمتعهدها وظیفه دارد به مشکلات و گرفتاری های مردم رسیدگی کند و از آنجایی که ایرانیان از قربانی های تروریسم و نژادپرستی در دنیا هستند، این کشورها باید به این مساله هم اشاره کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما شاهد بودیم که در مقابل چشم مردمان، خون دانشمندان این کشور به خیابان ریخته می شود و این باعث تاسف است که کشتار در کشورهای اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بعنوان طرفداری از حقوق بشر محسوب می شود.

پدر مصظفی احمدی روشن، خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که اگر ما بخواهیم روی پای خودمان بایستیم جنگ و تحریم به ما تحمیل می شود اما اگر در کشورهای دیگر رژیم صهیونیستی، مردم را بکشد و زندانی کند، کسی سخنی نمی گوید.

رحیم احمدی روشن، در مورد هدف از برگزاری این کنفرانس گفت: خانواده دانشمندان هسته ای اینجا جمع شدند تا خبرنگاران صدای آنها و فرزندانشان را به گوش جهانیان برسانند.

پس از سخنان رحیم احمدی روشن، یسری ابوشادی، نماینده مصر در آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن ابراز همدردی با خانواده دانشمندان ترور شده کشورمان، از همسران آنها خواست در مسیری که قدم برمیدارند استوار بوده و این استواری را به فرزندان خود نیز منتقل کنند.

گفتنی است، در این نشست خبری، همسر و فرزندان شهدای هسته ای کشورمان حضور داشتند و بعد از پایان کنفرانس با حضور در کنار اتوموبیل های بمب گذاری شده دانشمندان، به آنها ادای احترام کرده و شاخه گلی را تقدیم کردند.

همچنین در این مراسم آرمیتا احمدی روشن، پیامی را به زبان فارسی و انگلیسی برای حضار قرائت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز