خبرگزاری کار ایران

در حاشیه شانزدهمین اجلاس غیر متعهد‌ها انجام شد؛

دیدار صالحی با وزرای امور خارجه هند و لبنان

وزیر خارجه هند از وضعیت سوریه ابراز نگرانی کرو هرگونه دخالت خارجی در این کشور را رد نمود.

در دیدار وزرای امور خارجه لبنان و هند با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مسائل دو جانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، وزیر امو خارجه کشورمان در این دیدار روابط با هند را مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری ازهمه ظرفیت‌ها توسط دو کشور این روابط بیش از پیش گسترش یابد. وی برگزاری کمیسون مشترک اقتصادی دو کشور که در ‌آینده نزدیک برگزار خواهد شد را فرصت مغتنمی برای بررسی راههای توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری ارزیابی کرد.

صالحی با اشاره به وضعیت سوریه و تشریح مواضع اصولی کشورمان در این خصوص، بر راه حل مسالمیت آمیز و عدم دخالت خارجی در این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه هند نیز با تمجید از نقش کشورمان در برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار امیدواری کرد که این اجلاس نوید بخش فصل جدیدی از فعالیتهای اعضای این جنبش باشد.

وی با ابزار خرسندی از فضای حاکم بر روابط دو کشور اظهار داشت روابط هند و ایران روابطی تاریخی، سیاسی، فرهنگی و مردمی است و ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

وزیر خارجه هند با ابراز نگرانی از وضعیت سوریه و با رد هرگونه دخالت خارجی در این کشور اظهار داشت فقط مردم سوریه باید درمورد کشورشان تصمیم بگیرند. وی گفتگو را تنها راه حل مشکل سوریه خواند و اظهار امیدواری کرد که شرایط این کشور به حالت عادی بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز