خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه عراق در ورود به تهران:

عراق در این اجلاس با عالیترین سطح خود حاضر شده است

مهم‌ترین تصمیمات مشترک میان کشورهای حاضر در اجلاس شانزدهم در بیانیه نهایی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد منتشر می‌شود و این بیانیه به حتم مورد تایید اغلب کشورهای حاضر است.

وزیر امور خارجه عراق گفت: مساله سوریه و لزوم احترام به حق مسلم کشور‌ها در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشیار زیباری بامداد سه شنبه برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع سوریه و دسترسی کشور‌ها به انرژی صلح آمیز هسته‌ای از موضوعاتی است که در اجلاس شانزدهم بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: مبارزه با فقر، بهبود روابط میان ملت‌ها، خدمات پزشکی و مشکلات فلسطین در این دوره از اجلاس در میان کشورهای حاضر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

زیباری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران را یکی از مهم‌ترین نشست‌های منطقه خواند و گفت: ۱۲۰ کشور عضو اجلاس غیرمتعهد هستند در این حضور دارند بنابراین برگزاری اجلاس شانزدهم در تهران به لحاظ زمانی و مکانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و موضعات مهمی در این نشست میان کشورهای حاضر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه عراق در این اجلاس در بالا‌ترین سطح حضور دارد، خاطر نشان کرد: حضور در ایران برای مقامات عراق خوشحال کننده است.
وزیر امور خارجه عراق در ادامه اضافه کرد: مهم‌ترین تصمیمات مشترک میان کشورهای حاضر در اجلاس شانزدهم در بیانیه نهایی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد منتشر می‌شود و این بیانیه به حتم مورد تایید اغلب کشورهای حاضر است.

گفتنی است نشست وزیران امور خارجه جنبش غیر متعهد‌ها از امروز سه شنبه به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.
شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها نیز در روزهای نهم و دهم شهریور ماه در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز