خبرگزاری کار ایران

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خواستار شد؛

میزبانی نخستین اجلاس دانش‌آموزان و جوانان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد

بسیار خوشوقتیم که سران و مسئولان کشوهاری عضو جنبش عدم تعهد ملت‌های آزاده و مستقل جهان را ارج نهادند و در ایران اسلامی حضوری پررونق و انقلابی یافتند. خیر مقدم می‌گوییم و از خداوند منان برایتان آرزوی موفقیت و ایجاد جهانی پر از عدل و داد می‌کنیم. به سرزمین نور و امید، ایران اسلامی خوش آمدید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در آستانه برگزاری کنفرانس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نامه‌ای خطاب به میهمانان شرکت کننده، خواستار برگزاری نخستین اجلاس دانش‌آموزان و جوانان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی این تشکل دانش‌آموزی شد.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: بسیار خوشوقتیم که سران و مسئولان کشوهاری عضو جنبش عدم تعهد ملت‌های آزاده و مستقل جهان را ارج نهادند و در ایران اسلامی حضوری پررونق و انقلابی یافتند. خیر مقدم می‌گوییم و از خداوند منان برایتان آرزوی موفقیت و ایجاد جهانی پر از عدل و داد می‌کنیم. به سرزمین نور و امید، ایران اسلامی خوش آمدید.

در همین آغاز به عنوان سازمانی که متولی رشد اجتماعی و اخلاقی و معنوی جوانان ایران انقلابی و اسلامی است، دنیای امروز مراحل پیچیده و سختی را طی کرده است. دنیایی که دو قطب بزرگ جهان بر آن حاکمیت داشته و تمامی سرزمین‌ها به نحوی تحت نفوذ و فرمان آنها اداره می‌شد. اما مردمانی که در سایه این زیست بوم جهانی زندگی می‌کردند به خوبی دریافتند که هم خود توانمند هستند، هم در پس اراده و تسلط دوقدرت بزرگ همواره پشتیبانی سرمایه‌داران منفعت طلب صهیونیسم وجود دارد و هرگز اراده مستقل و آزادی بر جهان حاکمیت نخواهد داشت. این دو وجه توان بالقوه مردم دنیا و نفوذ صهیونیسم در جهان امروز سبب شد تا در این روابط تجدید نظر اساسی صورت گیرد. جنبش عدم تعهد در واقع عکس‌العمل و پاسخی به این دو پدیده جهانی بود تانظام بین‌الملل، به سوی عدالتی نوین حرکت کند تا همگان بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همگان شاهد بودند که نظام دوقطبی سابق فروپاشید و هر روز کشورهایی مستقل از دو ابرقدرت شکل گرفتند و امروز ما شاهدیم که بیش از 120 کشور جهان به این جنبش پیوسته‌اند. اکنون که این جنبش اجلاس خود را در ایران بر گزار می‌کند، شایسته است مطالباتی داشته باشد که نظام جهانی ترسیم شده توسط این جنبش درصدد اجرای آن در جهان است.

این نامه می‌‌‌‌افزاید: جهان امروز متعلق به نسل آینده و جوانان رشیدی است که بالنده خواهند بود و اداره جهان را به عهده خواهند گرفت. این نسل از هم اکنون باید بداند که نظام صهیونیستی چه بر سر جهان آورده است تا بتواند عالمانه و آگاهانه سردمدار جنبشی شود که شما به عنوان میراث داران خردورز آن در راه آن بهای گزافی داده‌اید این نسل باید جایگاه خود را درآن جنبش بیابد و حضوری فراگیر و آگاهانه داشته باشد از این روی توصیه می‌کنیم در ذیل دبیرخانه اجلاس بخش ویژه جوانان و دانش آموزان کشورهای عضو ایجاد شده و رسماً در اجلاس آتی اعلام موجودیت کند. اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان که نهادی انقلابی و برخاسته از نظام جمهوری اسلامی است آمادگی دارد تا مقدمات برگزاری اولین اجلاس جوانان جنبش عدم تعهد را به عهده گیرد و به عنوان آغاز گر این حرکت مبارک آنچه در توان دارد برای خدمت به جوان آینده بکارگیرد.

این نامه می‌‌‌‌‌افزاید: امروز بحران‌های مالی، اقتصاد جهانی را به شدت تهدید می‌کند نگاهی به جنبش های موسوم به وال استریت و 99% درصدیها در جهان نشان می‌دهد که این نگرانی بسیار عمیق است و جالب تر آنکه در پشت این بحران‌ها همیشه صهیونیسم بین الملل نقش اصلی را داشته تا خود با ابزار قدرت مالی بتواند بر جهان حاکمیت داشته باشد بنابراین شایسته است جنبش عدم تعهد بیش از هر چیز در اقتصاد کنونی جهانی، صهیونیست‌ها را نشانه بگیرد و دست آنها را از اقتصاد جهانی کوتاه سازد آنگاه خواهیم دید که اقتصاد جهان در خدمت رفاه و آسایش و پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی جامعه بشیری قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مطالبات آمده است: امنیت در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی آن، نیاز اساسی همه انسانها در سرتاسر گیتی است اما امروز شاهدیم که تروریسم بین‌الملل مانع تامین این اساسی ترین نیاز بشر یعنی امنیت است از این روی همواره با ابزار های متفاوتی همچون جنگ و ترور، امنیت جهانی را تهدید می‌کند چرا که فرصت بهره‌مندی نامشروع صهیونیسم در ناامنی جهانی شکل می‌گیرد و صهیونیستها با ناامن کردن فضاهای سیاسی – فرهنگی و به ویژه اقتصادی منافع خود را تامین می‌کنند تروریسم در قالبهای دولتی و غیر دولتی عمدتا با فرمان صهیونیست‌ها شکل می‌گیرد تا در سایه آن صهیونیست، در خفا به غارتگری بپردازند پس مبارزه واقعی و همه جانبه با تروریسم به سرکردگی اسرائیل غاصب و نظام صهیونیستی راهبردی برای شکوفا یی و اعتلای جهانی است که ارمغان آن برای همگان آرامش و پیشرفت و تعالی است.

دنیا در پی آن است که همه انسانها در مسیر رشد و تعالی خود از توان و ظرفیت‌های موجود جهان به اندازه شایستگی خویش بهره مند شوند ما این رویه را عدالت می‌نامیم اما در تقسیم امکانات مادی و معنوی بی‌عدالتی در نظام بین‌الملل و با پشتیبانی نظام صهیونیسم بین‌الملل موج می زند و مسبب اصلی آن اسرائیل غاصب است چرا که عدالت مانع بزرگی برای اهداف استعماری و استکباری آنان است لذا عدالت در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و به ویژه فرهنگی باید در سرتاسر گیتی حاکمیت پیدا کند تا جهان روح آزادی و استقلال و توسعه را در خود بازیابد و این میسر نیست مگر با جلوگیری از بی‌عدالتی‌هایی که توسط صهیونیسم ها در جهان پایه گذاری می‌شود.

در قسمتی دیگر از این مطالبات آمده است: اصولا هرآنچه که در دنیا ثبات و استحکام یابد مانعی برای تسلط جهانی صهیونیسم تلقی می شود تزلزل ثبات اخلاقی و پایداری خانواده ها از جمله مواردی است که همواره صهیونیسم بین‌الملل در آن نقش دارد؛ از این روی انحرافات اخلاقی و از هم پاشیدگی خانواده محور اصلی فعالیت‌های ضد بشری صهیونیسم هاست. جنبش عدم تعهد راهی ندارد جز آنکه برای حاکمیت اخلاق در جهان به فطرت پاک الهی بازگشت نماید و با قوانین و نظاماتی که توسط صهیونیسم برای فروپاشی خانواده‌ها و ایجاد انحرافات عمیق اخلاقی در قوانین کشورها و قوانین بینؤالمللی نفوذ پیدا کرده مبارزه کنند و با اشکال مختلف آن از جمله نفوذ حداکثری و ویرانگر سینما و سایر رسانه‌ها که در همه کشورها دیده میشود جدا مخالفت نموده و در مسیر تزکیه،حقیقت گرایی و بهره مندی صحیح از مقوله رسانه گام هایی موثر بردارند.

دنیای استکبار برای تسلط بر منابع طبیعی و انسانی جهان و در اختیار گرفتن آنها در جهت منافع خود با هر قدرت اقتصادی مبارزه

می‌کند و با روشهای مختلفی همچون تحریم اقتصادی بهانه جویی می کند تا با این ابزار مانع شکل گیری اقتصادهای عدالت محور گردد لذا ما مقابله با تحریم اقتصادی و نافرمانی از نظام اقتصادی و استکبار جهانی را پیشنهاد می‌کنیم و قطع ارتباط نظام اقتصادی جهانی با صهیونیسم بین الملل و کوتاه کردن دست سرمایه داران صهیونیسم را تنها راه واقعی توسعه و پیشرفت جهانی می دانیم.

باید بدانیم اسرائیل؛ نقطه مركزی و فرماندهی صهیونیسم بین الملل است و این تفکر مرگبار و ضد انسانی از آنجا سازماندهی و ساماندهی می شود لذا لازم است که جنبش عدم تعهد مشروعیت این نظام را شدیداً زیر سئوال برده و در هیچیک از برنامه‌ها و نظام ها و روابط جاری بین المللی آن را به رسمیت نشناسد و همواره از رویارویی با آن خودداری کند. این یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک است که سرانجام به وجود خواهد آمد و مشروعیت ناداشته اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهند شد.

راه تحقق جهانی بدون صهیونیسم و پر از امنیت و رفاه و پیشرفت و عدالت اتحاد عمیق و واقعی همه جهانیان به ویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد؛ راهكار مقابله عمیق، برنامه‌ریزی شده و هدفمند با صهیونیسم بین الملل است. اتحاد واقعی و عمیق تنها راهکار موفقیت جنبش عدم تعهد در مقابل نابسامانی‌های کنونی جهانی و کسب استقلال واقعی و همه جانبه‌ی کشورها و سرزمین هاست. لذا شایسته است در مقابل تقسیمات سرزمینی جهانی که ریشه در اندیشه‌های صهیونیستی دارد. مقابله کرد و سرزمین‌هایی به واقع مستقل و آباد و آزاد را با اتحاد و یکپارچگی به وجود آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز