خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد؛

میهمانان اجلاس غیرمتعهدها از مراكز هسته‌‌یی بازدید می کنند

صالحی در این ارتباط گفت كه بازدید از مراكز هسته‌‌ای، مراكز صنعتی، زیارتی و فرهنگی، علمی با انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است.

جلسه فوق‌العاده كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هدف بررسی آخرین برنامه‌ها و اقدامات برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران تشكیل شد.

به گزارش ایلنا، نقوی‌حسینی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ در جلسه فوق‌العاده امروز كمیسیون، ابتدا تقسیم كار نظارتی بین اعضای كمیسیون صورت گرفت و مقرر شد تا كمیته روابط خارجی بر فعالیت‌های دیپلماسی، گفت‌وگوهای دوجانبه، بهره برداری دیپلماتیك اجلاس نظارت كند. كمیته امنیتی بر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات امنیتی اجلاس نظارت نمایند و كمیته دفاعی نیز بر بخش‌های سخت‌افزارانه انتظامات و امنیت برگزاری اجلاس نظارت كنند.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: در ادامه جلسه، صالحی وزیر امور خارجه در جلسه حضور یافت و بحث و بررسی برنامه‌ها و اقدامات برگزاری اجلاس شروع شد. در این جلسه موضوعاتی از قبیل آخرین اخبار اعلام آمادگی سطوح هیات‌های شركت‌كننده در اجلاس، برنامه‌‌های جمهوری اسلامی در ارتباط با بهره‌برداری اقتصادی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها، برنامه‌ اجلاس در ارتباط با بحران سوریه، فلسطین، بیداری اسلامی، موضع هسته‌یی جمهوری اسلامی، حقوق بشر و تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

به گفته وی، صالحی در این جلسه اعلام كرد كه هر 120 كشور عضو جنبش و 15 مجمع و سازمان بین‌المللی دعوت شده در اجلاس شركت خواهند كرد. در حدود 51 كشور در عالی ترین سطوح (رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، معاون رییس‌جمهور، رییس مجلس) شركت خواهند كرد، دبیركل سازمان ملل متحد و رییس‌جمهور مصر شركت خواهند داشت. فرزند پادشاه عربستان به عنوان نماینده ویژه پادشاه در اجلاس شركت خواهد كرد.

نقوی‌حسینی گفت: برنامه‌های بازدید مدعوین در جمهوری اسلامی از جمله مباحث مهم دیگر جلسه بود.صالحی در این ارتباط گفت كه بازدید از مراكز هسته‌‌ای، مراكز صنعتی، زیارتی و فرهنگی، علمی با انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است. بازدید از دستاوردهای دفاعی كشور نیز از جمله موارد بازدیدی مدعوین است.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: در این جلسه صالحی گزارشی نیزاز سفر رییس‌جمهور به جلسه كنفرانس اسلامی در ریاض و محتوای گفت‌وگوها و فضای حاكم بر گفت‌وگوها و نشست به كمیسیون ارائه كرد.

نقوی‌حسینی در ادامه افزود: در این جلسه كمیسیون امنیت اعلام كرد كه با توجه به حضور فعال نمایندگان پارلمانی در هیات‌های شركت كننده در اجلاس، انتظار این است كه در روز برگزاری اجلاس از ظرفیت‌های مجلس استفاده شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد بازدیدهای لازم نمایندگان عضو كمیسیون از روند اجرایی برگزاری اجلاس به طور مستمر صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز