خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور انجام شد/

دستیابی به رکورد کاهش مصرف نسوز پاتیل فولاد مبارکه

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۴۲

مصرف نسوز در پاتیلهای شرکت فولاد مبارکه کاهش یافته است و به مقدار مصرف 87/1 کیلوگرم بر تن مذاب رسیده است.

اصفهان-ایلنا: با دستیابی به رکورد بی‌سابقه کاهش مصرف نسوز در پاتیلهای فولاد مبارکه، مقدار مصرف نسوز در این پاتیلها با کارخانجات فولادسازی مشابه در کشورهای اروپایی و ژاپنی یکسان شد.
به گزارش ایلنا؛رئیس مرکز نسوز شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: کاهش مصرف نسوز در پاتیلهای شرکت فولاد مبارکه و رسیدن به مقدار مصرف 87/1 کیلوگرم بر تن مذاب (یک و هشتاد وهفت صدم کیلوگرم بر تن مذاب) رکورد بی سابقه ای در ایران است که به دست کارکنان این شرکت در آستانه سالگرد افتتاح فولاد مبارکه محقق شد.
غلامرضا صوفیان در همین رابطه به سیر نزولی کاهش کل مصرف نسوز در فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: مصرف کل نسوز شرکت درسال 1380، به میزان 22 کیلوگرم بر تن مذاب بوده است که از آن زمان تا کنون با اجرای 38 پروژه مختلف به 7/8 کیلوگرم برتن مذاب رسیده‌است.
ایشان در یک مقایسه اجمالی تصریح کرد: با نسوز کاری 12 عدد پاتیل و کسب رکورد عمرنسوز 175 ذوب در پاتیل توانستیم از میزان مصرف 87/2 صدم کیلوگرم بر تن مذاب در پاتیلها در سال 90 به 87/1 کیلوگرم برتن مذاب در آذرماه سال جاری برسیم که این کاهش مصرف نسبت به ماه قبل سال جاری حدود 2 میلیارد تومان صرفه جویی در بر داشته است که البته چنانچه بخواهیم همه‌ی کاهش مصارف در این سنوات را لحاظ نماییم به رقمهای قابل توجهی دست خواهیم یافت.
صوفیان در خاتمه این موفقیت بزرگ را به مدیرعامل، معاونت بهره برداری و کلیه دست اندرکاران خصوصاً پرسنل فولاد سازی و مرکز نسوز تبریک گفت وضمن تشکر ازمعاونت خرید مواد اولیه وانرژی و کمیسیون معاملات در تدارکات مواد نسوز اظهار امیدواری نمود: با کاهش مصارف و هزینه ها و همچنین استفاده صحیح از منابع موجود این افتخار آفرینی‌ها در فولاد مبارکه ادامه یابد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز