خبرگزاری کار ایران

نماینده بندرعباس از طرح‌های مهر ماندگار بنادر بازدید كرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۴

نماینده مردم شهرستان های بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در بازدید از پروژه احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا و طرح ساماندهی بندر شهید حقانی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیر ساخت های بندری و دریایی در هرمزگان قدردانی کرد.

ایلنا - بندرعباس: نماینده مردم شهرستان های بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در بازدید از پروژه احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا و طرح ساماندهی بندر شهید حقانی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیر ساخت های بندری و دریایی در هرمزگان قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمود آرامی عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و عضو هئیت رئیسه فراکسیون بنادر و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پروژه احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا و طرح ساماندهی بندر شهید حقانی دیدن کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این بازدید با تشریح اهداف پروژه احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا گفت: ساخت این بندرگاه علاوه بر ایمن سازی سفرهای دریایی و کاهش 6 کیلومتری فاصله بندرعباس به جزیره هرمز باعث تسهیل در حمل و نقل و تجارت دریایی بین بندرعباس و هرمز خواهد شد و بر رونق صنعت توریسم در این منطقه تاثیرمستقیمی خواهد گذاشت که در نهایت به توسعه و عمران جزیره هرمز و اشتغال پایدار برای جوانان خواهد انجامید.

علی اکبر صفایی اعتبار فاز اول این طرح را بالغ بر 172 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در فاز اول 4130 متر جاده دسترسی و موج شکن و حوضچه ای به مساحت 2.5 هکتار جهت نصب اسکله های شناور احداث می شود که ظرف 8 ماه گذشته ساخت موج شکن 80 درصد و کل پروژه 31 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: قرارداد این طرح 18 ماهه است امید می رود در مرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم شهرستانهای بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر ضمن با اهمیت دانستن احداث زیر ساخت های بندری و دریایی در بندرعباس و قدردانی از تلاش های اداره کل بنادر و دریانوردی برای توسعه امور بندری و دریایی در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد این پروژه ملی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

آرامی  پس از بازدید از بندر شهید حقانی از نزدیک در جریان پروژه ساماندهی این بندر مسافری قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه 98 درصد سفرهای دریایی کشور از طریق بنادر استان هرمزگان انجام می شود گفت: بخش عمده ای از این سفرها در مسیر بندرعباس- قشم صورت می گیرد و ساماندهی بندر مسافری شهید حقانی باعث سفرهای دریایی ایمن و آسایش مردم قشم و هموطنان در تمام طول سال خواهد شد.

صفایی افزود: ساماندهی بندر شهید حقانی در 3 فاز انجام شده که فاز اول شامل ایجاد موج شکن، لایروبی، استحصال و احداث 9 پست اسکله با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال به پایان رسیده و فاز دوم شامل محوطه سازی، مسیر دسترسی اصلی و برج کنترل با اعتبار ده میلیارد ریال نیز به اتمام رسیده است و فاز سوم شامل احداث ترمینال مسافری، سامانه فروش بلیط، کافی شاپ و امکانات رفاهی و سایه بان می باشد که سایه بان با 160 متر طول به بهره برداری رسیده و ساختمان ترمینال مسافری نیز به مساحت 3800 متر با اسکلت بتونی در حال اجراست و در حال حاضر اسکلت طبقه اول تمام شده و تا آخر سال نیز به بهره برداری می رسد.ساماندهی بندر شهید حقانی علاوه بر آنکه محیطی امن و آرام را برای مسافران فراهم می کند باعث ایجاد اشتغال برای حدود 100 نفر نیز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز