خبرگزاری کار ایران

امضای 156 تفاهم‌نامه توسط شهرداری تبریز در همایش چهارم سرمایه‌گذاری

کد خبر : ۸۸۱۷۳

شفاف‌نبودن زیرساخت‌ها، تفسیر به رأی بودن برخی اقدامات و تصمیمات، مشكلات مربوط به فضای كسب و كار، بروكراسی شدید اداری، كندی فرایندها و حاكمیت دیدگاه‌ها و تفكرات سنتی از جمله مشكلات و چالش‌های فرا روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در كشور است.

ایلنا-تبریز:مدیر سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های شهرداری تبریز از امضای 156 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از سوی این مجموعه در پانل توسعه و عمران شهری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ندیم با اشاره به موفقیت قابل توجه شهرداری تبریز به عنوان مسوول كمیته عمران و توسعه شهری همایش در جذب حداكثری سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری افزود: در پانل عمران شهری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، شهرداری تبریز با امضای 149 تفاهم نامه با سرمایه‌گذاران داخلی جمعا به ارزش 205 تریلیون ریال، یك تفاهم نامه با سرمایه‌گذار خارجی به ارزش 2 میلیارد دلار و انعقاد و مبادله 6 قرارداد سرمایه‌گذاری، همچون دوره‌های قبلی عملكردی قابل قبول در جذب حداكثری سرمایه‌گذای‌های بخش خصوصی از خود بر جای گذاشت.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های شهرداری تبریز ابراز امیدواری كرد این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها، همچون سال‌های قبل علاوه بر بسترسازی برای پیشتازی شهرداری تبریز در جذب سرمایه‌گذاری‌ها، زمینه‌ساز تسریع روند توسعه و عمران شهری تبریز در سال‌های آتی شود.

ندیم در عین حال با اشاره به برخی موانع اصلی موجود بر سر راه تسریع روند سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در كشور افزود: شفاف‌نبودن زیرساخت‌ها، تفسیر به رأی بودن برخی اقدامات و تصمیمات، مشكلات مربوط به فضای كسب و كار، بروكراسی شدید اداری، كندی فرایندها و حاكمیت دیدگاه‌ها و تفكرات سنتی از جمله مشكلات و چالش‌های فرا روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در كشور است.

وی همچنین با بیان این‌که کشورهایی چون ترکیه، عربستان و امارات متحده عربی در تبدیل شدن به قدرت برتر اقتصادی، علمی و فن آوری منطقه تا سال 1404 رقیب کشورمان هستند افزود: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه باید 2 هزار میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشیم که 70 درصد این رقم باید از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم گردد.

وی همچنین کسب رتبه اول کشور در این حوزه در بین شهرداری های کشور به مدت 6 سال متوالی را یک گام مثبت برای رسیدن به شهری با توسعه متوازن برشمرد تاکید کرد: شهرداری تبریز تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به قطب سرمایه‌گذاری كشور به كار خواهد گرفت.

مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای جبران این خلاء، برای نخستین‌بار در کشور، شهرداری تبریز اقدام به تهیه، تدوین، تصویب و اجرایی کردن شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری کرده و از شهریورماه 1385 با ایجاد اداره سرمایه‌گذاری مشارکتی عملاً سیستم نوینی را در زمینه تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری رقم زد.

وی در خاتمه خاطرنشان كرد: توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در كشور علاوه بر رونق اقتصادی و تصریح روند توسعه شهری، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای طیف‌های وسیعی از جوانان جویای كار است و خوشبختانه مدیریت شهری تبریز در این راه موفق بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز