خبرگزاری کار ایران

نخستین شهرک طلای کشور در یزد ایجاد می شود

کد خبر : ۱۷۵۱۷

با فراخوان انجام شده، 500 طلاساز یزدی که در خانه ها یا کارگاه ها اقدام به طلاسازی می کنند، برای حضور دراین شهرک ثبت نام کرده اند. با احداث این شهرک عرضه طلا بدون واسطه انجام خواهد گرفت.

ایلنا - یزد: نخستین شهرک طلای کشور در یزد ایجاد می شود.

مدیر پروژه بازسازی و بهسازی مجموعه عظیم سعادت نساجان یزد با بیان این مطلب به ایلنا گفت: کارخانه سعادت نساجان که یکی از کارخانه های قدیمی نساجی شهر یزد بحساب می آید با تغییر کاربری به شهرک طلا و صنایع دستی تبدیل می شود.

احمد شجاعی در این باره بیان داشت: شهرک طلا در نمایشگاهی دائمی به وسعت 18 هزار مترمربع و در 600 غرفه ایجاد می شود.

وی گفت: با فراخوان انجام شده، 500 طلاساز یزدی که در خانه ها یا کارگاه ها اقدام به طلاسازی می کنند، برای حضور دراین شهرک ثبت نام کرده اند. شجاعی گفت: با احداث این شهرک عرضه طلا بدون واسطه انجام خواهد گرفت.

مدیر پروژه بازسازی مجموعه سعادت نساجان همچنین درخصوص ایجاد شهرک صنایع دستی هم گفت: این شهرک در 300 غرفه و در فضایی به مساحت 11 هزار مترمربع ایجاد می شود.

وی گفت: صنایع دستی کل کشور در این نمایشگاه دائمی حضور می یابند و نخستین عرضه این نمایشگاه 16 تا 20 آبان ماه خواهد بود.

شجاعی مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی این دو شهرک را یک سال و اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی هدف از اجرای این پروژه را اشتغال زایی اعلام کرد و گفت: طی برآوردهای انجام گرفته 2 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در 900 غرفه ایجاد خواهد شد.

گفتنی است کارخانه عظیم سعادت نساجان با وسعت 5 هکتاری یکی از کارخانه های باسابقه نساجی یزد بشمار می آمد و در محله فهادان در بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد. این کارخانه دارای 8 سالن تولید است که قدمت برخی از آنان به دوران قاجار باز می گردد. براساس برنامه ریزی انجام گرفته، این مجموعه پس از بهسازی و بازسازی به نخستین شهرک طلای کشور مبدل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز