خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

مرمت مسجد جامع با اعتبار 350 میلیون تومان به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶

جداسازی کاشی های طبله کردن به صورت موقت، زدودن ملات گچ فرسوده پشت کاشی ها و بند آجر، نصب کاشی های نره و بند کشی آجرها با ملات گچ مسلح و تعویض برخی قطعات کاشی از اقدامات انجام شده است.

ایلنا - یزد: معاون میراث فرهنگی از اتمام مرمت کاشی کاری گنبد و پیشرفت 80 درصد مرمت بدنه هشتی و کف گنبد خانه مسجدجامع کبیر یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، سامان کارگر در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمت مسجد جامع از سال جاری توسط پیمانکار آغاز گردید.

وی در این باره گفت: جداسازی کاشی های طبله کردن به صورت موقت، زدودن ملات گچ فرسوده پشت کاشی ها و بند آجر، نصب کاشی های نره و بند کشی آجرها با ملات گچ مسلح و تعویض برخی قطعات کاشی از اقدامات انجام شده است.

کارگر اضافه کرد: مرمت و استحکام بخشی از کاشی های سر در ضلع شرقی و بدنه دهلیز شرقی مسجد، جداسازی و زدودن ملات سیمان اجرا شده در کف ایوان و گنبد خانه واجرای سنگ مرمر در کف از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی در خصوص مرمت سر در مسجد گفت: فرسودگی ملات پشت کاشی، ریزش کتیبه ها و کاشی های معرق و نیز طبله کردن کاشی ها از جمله آسیب های سر در می باشد که با اقداماتی از قبیل مستند نگاری کاشی های معرق، زدودن ملات گچ فرسوده پشت کاشی ها و زیر سازی بدنه، نصب مجدد کاشی ها، استحکام بخشی کاشی ها، تثبیت و استحکام بخشی لعاب های ترک خورده نسبت به رفع آن اقدام شد.

کارگر در خصوص اعتبارات تخصیص یافته گفت: پروژه مرمت گنبد، سردر، بدنه هشتی، تعویض سنگ کف گنبد خانه و ایوان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال به اتمام می رسد.

گفتنی است عملیات مرمت از سال گذشته و با مرمت مناره ها آغاز شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز