خبرگزاری کار ایران

در راستای شناسایی واحدهای نمونه کشوری؛

واحدهای تولیدی استان همدان ارزیابی شدند

کد خبر : ۹۸۶۶۷

در راستای شناسایی واحدهای نمونه کشوری، واحدهای تولیدی استان ارزیابی شدند.

ایلنا: در راستای شناسایی واحدهای نمونه کشوری، واحدهای تولیدی استان ارزیابی شدند. آناهیتا رفعت جو، معاون ارزیابی و انطباق اداره كل استاندارد استان همدان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه هر ساله در 22 مهر ماه روز جهانی استاندارد و 18 آبان ماه روز ملی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه کشور معرفی می شوند واحدهای تولیدی استان برای شرکت در این رقابت توسط این اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ رفعت جو افزود: واحدهایی در فرایند ارزشیابی شرکت داده می شوند که برای کلیه محصولات تولیدی مشمول استاندارد اجباری خود پروانه کاربرد علامت استاندارد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی که در طول دوره ارزیابی علیه آنها اقدام قانونی به عمل آمده باشد در ارزیابی منظور نخواهند شد، ادامه داد: در صورت کسب امتیاز مساوی توسط دو واحد تولیدی ارجحیت انتخاب با واحدی است که میزان تولید و یا صادرات بیشتری داشته باشد.

رفعت جو افزود: همچنین واحد تولیدی که در دو سال متوالی به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شده باشد در سال سوم برای شرکت در فرایند جایزه ملی کیفیت ایران معرفی خواهد شد.

معاون ارزیابی و انطباق اداره كل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در این فرایند ارزیابی 10 واحد تولیدی برتر استان برای شرکت در فرایند انتخاب واحدهای نمونه کشوری معرفی می شوند به تشریح ملاک های ارزیابی واحدهای تولیدی استان پرداخت و گفت: دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد، نتایج آزمون محصولات نمونه برداری شده از واحد تولیدی، دارا بودن گواهینامه رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین المللی، دارا بودن مدرک معتبر در خصوص رعایت استانداردهای مصرف بهینه انرژی، فعالیت های آموزشی موثر واحد تولیدی در راستای بهبود کیفیت محصول و سیستم های مدیریت کیفیت بر اساس متوسط سرانه آموزش، استمرار حضور و آموزش مسوول کنترل کیفیت در واحد تولیدی از جمله ملاک های ارزیابی واحدهای تولیدی استان است.

رفعت جو افزود: ارتقا سطح تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید که منجر به مواردی نظیر افزایش کیفیت، تولید انبوه، کاهش قیمت تمام شده، کاهش ضایعات و یا جلوگیری از دوباره کاری می شود همچنین ثبت اختراع، تدوین استانداردهای کارخانه ای ثبت شده، مشارکت فعال در تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی منطقه ای و بین المللی، چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر که توسط وزارت علوم معرفی شده باشد و یا مقاله علمی- پژوهشی نمایه شده در ISI و ISC از دیگر ملاک های ارزیابی واحدهای تولیدی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز