خبرگزاری کار ایران

مدیركل استاندارد همدان:

رشد هشت برابری صدور پروانه‌های استاندارد در استان

کد خبر : ۹۴۴۷۳

استاندارد در زندگی امروزی، نقش و جایگاهی غیرقابل انکار دارد و اهمیت و دخالت آن در ابعاد مختلف زندگی ما روز به روز افزایش می‌یابد.

ایلنا: فرهاد تیموری گفت: تا سال ۱۳۸۴تن‌ها ۶۲ پروانه استاندارد جهت واحدهای تولیدی و صنعتی استان صادر شده بود اما با رشد فزاینده استاندارد سازی در استان این تعداد در پایان سال ۱۳۸۷ به ۲۸۶ مورد و اکنون به ۵۲۲ مورد رسیده است که نسبت به تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده در ابتدای سال ۱۳۸۴ با رشد هشت برابری رو به رو بوده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ تیموری افزود: با توجه به اینکه عدم استانداردسازی محصولات تولیدی یکی از دلایل کاهش کیفیت تولیدات داخلی است و از سوی دیگر توجه ویژه به استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا‌ها و محصولات داخلی راه‌کار اصلی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا است و نقش اصلی را نیز در بحث اقتصاد مقاومتی و خودکفایی به ویژه در شرایط تحریم‌ها ایفا می‌کند استانداردسازی محصولات تولیدی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تنها در طی ۴ ماهه سال جاری تعداد ۲۷ پروانه استاندارد جهت واحدهای تولید استان صادر شده است، گفت: تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده جهت واحدهای تولیدی استان تا پایان سال ۹۰، ۴۰۸ مورد بوده است که با صدور ۸۷ پروانه دیگر در سال ۹۱ این آمار به ۴۹۵ پروانه در پایان این سال و به ۵۲۲ پروانه در حال حاضر رسیده است.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: با توجه به تدوین شیوه نامه همکاری کار‌شناسان رسمی استاندارد با ادارات کل استاندارد استان‌ها از این ظرفیت نیز برای استانداردسازی محصولات تولیدی استان بهره گیری خواهد شود.

تیموری همچنین به طرح تجا (طرح توسعه جامع استانداردسازی) اشاره کرد و گفت: آغاز طرح توسعه جامع استاندارد سازی (تجا) از ابتدای تیرماه امسال با همکاری جامعه کار‌شناسان رسمی استاندارد در استان اجرا شده است که با اجرای این طرح به صورت حتم استاندارد سازی محصولات و تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده جهت واحدهای تولیدی استان رشد چشم گیری خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز