خبرگزاری کار ایران

مسئولین به داد مشکل بحران آب مردم روستای باباشیدالله قروه کردستان برسند

کد خبر : ۸۹۶۸۳

روستای بابا شیدالله در ۳۲ کیلومتری قروه واقع در استان کردستان یکی از ۱۵ روستایی است که به علت مشکل کم ابی قرار بود آب از طریق لوله گذاری انتقال یابد که این موضوع به یکی از مباحث مشکل دار در این روستا تبدیل شده است.

ایلنا: روستای بابا شیدالله در ۳۲ کیلومتری قروه واقع در استان کردستان یکی از ۱۵ روستایی است که به علت مشکل کم ابی قرار بود آب از طریق لوله گذاری انتقال یابد که این موضوع به یکی از مباحث مشکل دار در این روستا تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ یکی از منتخبین شورای جدید این روستا در گفتگویی با بیان اینکه این روستا دارای جمعیت ۵۵۰ نفره در قالب ۱۱۴ خانوار است، افزود: این روستا یکی از روستاهای دارای مشکل آب است که همچنان مورد کم لطفی و بی‌توجهی مسئولان واقع شده و فاقد حداقل امکانات رفاهی همچون آب شرب و کشاورزی است.

وی تصریح کرد: به علت خشکسالی‌های پی در پی، آب رودخانه‌ها و چشمه سارهای این روستا کاهش یافته و کشاورزان این روستا برای آبیاری مزارع خود با مشکل کمبود آب روبه رو هستند که به علت مشکل آب در این روستا قرار شد در سال ۸۳ تا ۸۴ پیمانکار پروژه لوله گذاری برای انتقال آب این عملیات را انجام دهد که از سال ۹۰ آب در این لوله‌ها برای انتقال ۱۴ روستای دیگر به غیر از این روستا جاری شده است.

وی گفت: علت این مشکل، استفاده از لوله‌های گاز برای این پروژه است که به علت زنگ زدگی آب زرد را به مردم این منطقه هدیه می‌دهد و قابل شرب نیست.

این منتقد ادامه داد: شورای این روستا با چندین بار ارسال درخواست از فرماندار و بخشدار شهرستان خواستار حل شدن این مشکل شده‌اند که متاسفانه بخشدار در جوابیه خود چنین آورده است «شما بهتر می‌دانید یا ناظر پروژه».

وی ابراز داشت: کار اصلی اکثریت مردم این روستا دارای شغل دامداری و کشاورزی است که به علت مشکل کم آبی دچار بحران در حوزه کشاورزی و تشنگی دام‌ها و نیز تلف شدن این دام‌ها هستند.

وی بیان داشت: اهالی روستا دارای زمین کشاورزی هستند اما به سبب کمبود آب کشاورزی و لوله گذاری نادرست، کشاورزان از کمبود آب شرب و غیرشرب رنج می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز