خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان همدان:

بی‌طرفی مسئولان از عوامل مهم در برگزاری انتخابات است

کد خبر : ۸۰۶۳۴

فرماندار همدان در نشست آموزشی توجیهی اعضای شعب بخش شراء حداقل سن رأی‌دهندگان برای شرکت در انتخابات 24 خرداد را 18 سال تمام ذکر کرد و افزود: متولدین 24 خرداد سال 74 و قبل از این تاریخ می توانند در انتخابات شرکت کنند.

ایلنا-همدان: حسن قهرمانی‌مطلق  اضافه کرد: 13 هزار رأی اولی در این شهرستان به بلوغ سیاسی رسیدند و به عنوان رأی اولی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: رعایت تقوا، بی‌طرفی و قانون خواسته اساسی مسئولان از عوامل دخیل در برگزاری انتخابات است.

وی اضافه کرد: هیچ یک از اعضای شعب، ناظران و نمایندگان نامزدها حق نوشتن رأی برای افراد بی‌سواد را ندارند و افراد بی‌سواد برای نوشتن رأی باید فرد باسواد همراه خود داشته باشند.

قهرمانی‌مطلق تغییر قانون انتخابات را قابل توجه و دقت مضاعف دانست و تاکید کرد: اعضای شعب به مدارک ارائه شده در نشست‌های آموزشی اکتفا نکنند و قوانین و دستورالعمل‌ها را به طور شخصی مطالعه کنند.

وی از اعضای شعب اخذ رأی خواست یک روز قبل از اخذ رأی نسبت به شناسایی محل شعب اقدام کنند.

در این نشست آموزش‌های لازم در زمینه نحوه اخذ رأی، شمارش، قرائت آرا و تنظیم صورتجلسه به اعضای شعب و نمایندگان فرماندار ارایه شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز