خبرگزاری کار ایران

برگزاری 105 برنامه در همدان در سالروز آزادسازی خرمشهر

کد خبر : ۷۱۳۲۳

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: شهرستان همدان در ایام بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیش از 105 عنوان برنامه را برگزار می‌کند.

ایلنا: جعفر زمردیان در ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، شهرستان همدان با بیان اینکه روز سوم خرداد به نام روز مقاومت ملی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در دوران جنگ، مردم مظلوم خرمشهر با دست خالی 45 روز در مقابل ارتش بعثی ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، وی ادامه داد: خرمشهر به خاطر بی‌کفایتی و بی‌خردی بنی‌صدر در ارسال تسلیحات، تجهیزات و نیرو این شهر به مدت 575 روز در اشغال دشمن بعثی قرار داشت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: برای بازپس‌گیری خرمشهر از دشمن بعثی یک حرکت مردمی با شرکت همه اقشار جامعه در قالب بسیج، ارتش و سپاه تشکیل شد و با مقاومت مردم موفق به بازپس‌گیری خرمشهر شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه سی و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر قرار داریم، تصریح کرد: در سراسر کشور و همدان برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر برگزار می‌شود.

زمردیان اضافه کرد: اگر ایستادگی و شهادت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نبود ما امروز سربلند و استوار نبودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای سوم خرداد سال جاری تعداد 210 عنوان برنامه در سطح استان پیش‌بینی شده ابراز داشت: شهرستان همدان بیشترین تعداد برنامه‌ها را که بیش از 105 عنوان برنامه است را در سطح شهرستان برگزار خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی را برای سالروز آزادسازی خرمشهر در نظر گرفته که یکی از آنها بازدید رایگان از باغ‌ موزه دفاع مقدس در روز جمعه سوم خرداد است.

وی در پایان سخنانش گفت: ادارات و نهادها در روز پنجشنبه دوم خرداد برنامه زیارت عاشورا را در کنار مزار شهید گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس به میزبانی هلال احمر برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز