خبرگزاری کار ایران

فردا برگزار می شود؛

مراسم یادبود سرداران شهید بهمنی و فریدی برگزار می شود

کد خبر : ۶۷۲۹۸

مراسم یادبود معلم و فرمانده عملیات سپاه همدان سردار شهید تقی بهمنی و سردار شهید مهدی فریدی معاون عملیات سپاه در همدان برگزار می شود.

ایلنا-همدان:  مراسم یادبود سردار شهید تقی بهمنی فرمانده جبهه میانی عملیاتی منطقه سر پل ذهاب و فرمانده وقت عملیات سپاه همدان و شهید مهدی فریدی معاون وی، فردا در همدان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، شهید تقی بهمنی در سال 1335 در شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به دنیا آمد و پس از مجاهدت ها در جبهه فرهنگی با کسوت معلمی و جبهه نبرد در مناطق عملیاتی غرب، سرانجام با سمت فرماندهی سپاه همدان در دهم اردیبهشت سال 1360 به‌علت اصابت تركش خمپاره در جبهه ی غرب به شهادت رسید.

شهید مهدی فریدی متولد سال 1337 در همدان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بدو تأسیس سپاه، به عنوان یکی از بنیان گزاران سپاه همدان به این تشکیلات پیوست و در راه مبارزه با ضد انقلاب در کردستان فعالیت نمود، سردار شهید مهدی فریدی هنگامی که به فرماندهی عده قلیلی از همرزمان خود در مقابل تعداد زیادی از تانک‌های دشمن در کمین مجاهد در منطقه سر پل ذهاب شجاعانه مقاومت کرد و به‌ دلیل قطع ارتباط با عقبه و کمبود شدید امکانات دفاعی و همچنین تعداد زیاد تانکهای تک کننده عملاً وارد صحنه سختی از درگیری گشته بود که در این نبرد طاقت فرسا مهدی فریدی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ 8 اردیبهشت سال 1360 در بستر شهادت آرمید.

این مراسم در روز سه شنبه 10 اردیبهشت سالجاری از ساعت 10 صبح الی 12 در محل باشگاه معلمان واقع در میدان شریعتی برگزار می گردد.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز