خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد همدان:

هیات امنای استانی منشأ اعتلای آموزش عالی کشور است

کد خبر : ۴۰۱۵۷

هیأت امنای استانی منشأ خدمات و برکات فراوان در راستای گسترش و اعتلای آموزش عالی است.

ایلنا-همدان: علیرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار ما، گفت: از شاخصه‌های اصلی فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مسئولین اجرایی شهرستان‌ها و استان‌ها در راستای تعالی فرهنگی دانشگاه و جامعه است، که این موضوع به خوبی در بخش‌نامه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده است.

به گزارش ایلنا؛ دبیر هیات امنای استانی همدان با اشاره به ترکیب جدید هیات امنای استانی که توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است،گفت: براساس این مصوبه رئیس بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان به عنوان دبیر هیأت امنای استانی است و علاوه بر استاندار، امام جمعه مرکز استان، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دو نفر از رؤسای واحدهای استانی و نمایندگانی از استادان برجسته علمی و فرهنگی استان در هیات امنا عضویت دارند.

رضایی با اشاره به تفویض اختیارات سازمان مرکزی به هیات امنای استانی اظهار امیدواری کرد این هیات منشاء خدمات و برکات فراوان در راستای گسترش و اعتلای آموزش عالی باشد.

رضایی با تاکید بر لزوم تعمیق و تدبر در تحلیل های فرهنگی فرهاد دانشجو ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتلای همه‌جانبه دانشگاه و تقویت و تحکیم آموزه های دینی و فرهنگی در قالب نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از خواسته‌ها و تاکیدات دانشجو است که در همین راستا همه ما وظیفه داریم دغدغه ها و تاکیدات وی را مورد توجه جدی قرار دهیم.

رضایی بیان داشت: تسهیل در امر برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت کلان دانشگاه یکی از کارهای آینده هیات امنای استانی است و به نظر می رسد كه با اجرای این طرح سازمان مرکزی دانشگاه به مرور از وظیفه اجرایی خود دور شده و به نظارت جدی‌تر امور خواهد پرداخت.

دبیر هیات امنای استانی همدان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف هیات امنای استانی، توسعه منطقی‌تر و مناسب با نیازهای منطقه است و با فعال‌شدن هیات امنای استانی، موضوع آمایش سرزمین، جدی‌تر پیگیری و اجرا خواهد شد؛ همچنین با افزایش تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیم‌سازی‌های کلان منطقه‌ای، پیش‌بینی می شود نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین طرح‌های جامع منطقه‌ای به ویژه در حوزه های علمی،فرهنگی و اقتصادی و سپس پیگیری و اجرای آن پررنگ‌تر شود.

گفتنی است دکتر علیرضا رضایی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، به عنوان دبیر هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و دکتر سعید جامه‌بزرگی، رییس واحد تویسرکان و دکتر داریوش جاوید رییس واحد ملایر، طی احکامی به عنوان روسای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در هیات امنا و حجت‌الاسلام  مصطفی رستمی به عنوان نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز