خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار استان همدان:

وضعیت صنعت استان همدان حادتر از استان های دیگر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۰

رئیس شوراهای اسلامی کار استان همدان در جلسه تشکلات کارگری با اشاره به مشکلات کارگری استان گفت: کارگر به دنبال حق قانونی خود است.

ایلنا-همدان: احمد معبودی، رئیس شوراهای اسلامی کار استان همدان در جلسه تشکلات کارگری با اشاره به مشکلات کارگری استان گفت: کارگر به دنبال حق قانونی خود است.

به گزارش ایلنا معبودی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات استان وضعیت اشتغال است، افزود: حفظ اشتغال و کارگاه های موجود در استان بیشتر از ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد. معبودی از برخی سرمایه گذارانی که از تخصیص تسهیلات دولتی به امور ساختمان سازی و دیگر امور پرسود بجای ایجاد کارگاه ها و صنعت استفاده می کنند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به تغییر قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: کارگران سهام داران تامین اجتماعی هستند و 100 درصد سهام متعلق به کارگران است و متاسفانه این حق به صورت کامل احقاق نمی شود. معبودی با تاکید براینکه مواد قانون کار باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: اگر این قانون به درستی اجرا شود به نفع کارگر و نیز کارفرماست.

وی با بیان اینکه دولت حق دخالت در سهام متعلق به کارگران را ندارد، ادامه داد: امیداواریم به این موضوع در مجلس توجه شود. معبودی با اشاره به ماده 10 قانون کار درخصوص انعقاد قراردادها افزود: این ماده باید به طور دقیق اجرا شود که متاسفانه تاکنون اجرا نشده است.

وی با اشاره به مشکلات درمانی کارگران و نبود بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان های استان گفت: حجم گسترده ای از بیمه شدگان تامین اجتماعی نمی توانند از این حق خود استفاده کنند.

معبودی با بیان اینکه داروخانه شبانه روزی در بیمارستان آتیه همدان وجود ندارد، افزود: متاسفانه علی رغم مطرح شدن این موضوع در چند نوبت هنوز این مشکل وجود دارد. وی با اشاره به حقوق و دستمزد کارگران سال 92 تصریح کرد: براساس ماده 41 قانون کار هرساله نرخ تورم ملاک عمل برای شورای عالی کار و حقوق و دستمزد است.

معبودی با بیان نرخ تورم 27 درصدی از سوی بانک مرکزی گفت: این نرخ واقعی نیست و این نرخ در برخی کالاهای اساسی بیش از 100 و 200 درصد است. وی با تاکید براینکه حقوق کارگران در حال حاضر زیر خط فقر است، تصریح کرد: پرداخت حقوق کمتر از 400 هزار تومان و پرداخت های با تاخیر از مشکلات مهم این قشر اساسی جامعه است.

معبودی درخصوص مباحث مالیاتی عنوان داشت: پرداخت مالیات های کارگری متاسفانه ازمالیات های پرداختی طلافروشان استان بیشتر است که این مشکل باید مرتفع شود. معبودی با اشاره به پرداخت 23 درصدی بیمه توسط کارفرما و 7 درصدی توسط کارگر بیان داشت: در صورت کمک دولت درخصوص پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما بسیاری از مشکلات اخراج کارگران حل می شود.

وی تعطیلی کارخانه ها و صنعت استان همدان را حادتر از استان های دیگر عنوان و گفت: متاسفانه کارگران استان به صورت دسته جمعی اخراج می شوند که نشانگر بی تدبیری مسئولین استان و مدیران کارگاه هاست. معبودی با بیان اینکه بدترین برخوردها با قشر کارگری توسط مسئولین استان می شود، ادامه داد: مدیران استان آمارهای دروغ راجع به ایجاد اشتغال می دهند.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعد کارگری استان متشکل از 700 هزار نفر است، گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان مردم دفاع از حقوق قانونی مردم است.

وی با تاکید براینکه مدیران ضعیف و ناکارآمد را به هیچ عنوان نمی پذیریم، افزود: در استان به دنبال مدیران پویا و توانمند هستیم.

خجسته با اشاره به اینکه مدیران بومی در اولویت هستند، تصریح کرد: مدیرانی برای ما قابل قبولند که تحول گرا، اثرگذار و پویا باشند. وی با تایکدبراینکه سیاست کاری در استان ممنوع است، خاطرنشان کرد: در برابر مدیران ناکارآمد ایستاده و خواهیم ایستاد و مدیران نباید فرصت های از دست رفته استان را نادیده بگیرند.

خجسته با انتقاد از وضعیت اقتصاد و کشاورزی عنوان داشت: چرا باید بودجه استان کرمانشاه 358 میلیارد تومان و بودجه استان همدان با قدمت 3 هزار ساله فقط 171 مییارد تومان باشد. وی با بیان اینکه مدیران نبیاد منتظر تخصیص بودجه های تخصیص داده شده سالانه باشند، گفت: مدیران باید با توانمندی و رایزنی با وزارتخانه های مربوطه اعتبار را برای استان بیاورند.

خجسته، با یبان اینکه در صورت قصور مدیران برخوردهای جدی خواهیم داشت، ادامه داد: موتور استان را مدیران به چرخش درمی آورند و نباد در این زمینه کوتاهی کنند. وی، آمارهای انتشار شده را غیرواقعی دانست و افزود: آمار واقعی را باید در مردم، کارخانه ها و صنعت مشاهده نمود.

خجسته، دلایل آشفتگی بازار را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید فعال شوند و این نظارت ها را گزارش دهند. وی با تاکید براینکه برخی افراد سودجو تورم را به افزایش نرخ دلار ربط می دهند، گفت: اجناس داخلی همچون تیرآهن و مواد لبنیاتی به افزایش نرخ دلار مربوط نمیشود و متاسفانه سودهای کلانی برای برخی افراد به ارمغان امده است.

خجسته 20 درصد تورم را مربوط به تحریم ها و 80 درصد مابقی را به خاطر سوء مدیریت عنوان و ادامه داد: تحریم های دشمنان باید به یک فرصت تبدیل شود و نه موجب شود که برخی افراد سودجو بهره های کلان ببرند.

وی، موضوع اشتغال را حرف اول مردم عنوان و اضافه کرد: ایجاد اشتغال نباید فقط به حرف باشد و از مدیرانی که اشتغال واقعی ایجاد می کنند و از زیاده خواهی نمی ترسند تشکر دارم. خجسته خواستار راهکار برای حل نمودن دغدغه های مردم به ویژه قشر زحمتکش کارگری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز