خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان:

کارتهای ملی تا پایان سال 92 اعتبار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۹

در این طرح به هر شهروند ایرانی یک کارت هوشمند ملی داده می شود که به عنوان مرجع تشخیص و تصدیق هویت افراد در فضای دیجیتال و خدمات مربوط قرار می گیرد.

ایلنا: مهدی عسکری زاده مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان اعلام كرد: بر خلاف برخی شایعات منتشره مبنی بر لزوم تعویض کارتهای ملی به علت اتمام اعتبار آن، تمامی این کارتها مطابق مصوبه هیئت محترم دولت تا پایان سال 1392 اعتبار دارند و نیازی به تعویض کارتهای فعلی نیست.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عسکری زاده اظهارداشت: تنها در صورت تغییر آدرس، افراد بایستی جهت ثبت تغییرات کد پستی در کارت ملی خود، در اسرع زمان ممکن به نزدیکترین ثبت احوال محل سکونتشان مراجعه و نسبت به ارائه درخواست برای تعویض یا ثبت تغییرات در کارت ملی، اقدام كنند. شماره ملی نیز شماره‌ای 10 رقمی و منحصر بفرد است و هر شخص ایرانی دارای شماره ملی مختص به خود است.

عسکری زاده همچنین در خصوص کارت ملی هوشمند نیز اعلام کرد: در حال حاضر استقرار دولت الکترونیک از اهم اهداف نظام است و کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین مباحث زیرساختی برای استقرار دولت الکترونیک محسوب می شود که طبق قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ۹۵ برای ایرانیان بالای ۱۵ سال صادر می شود. کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین پیش نیازهای مدیریت هویت دیجیتال است که همزمان با برنامه دولت الکترونیک باید به صورت وسیع و فراگیر دنبال شود.

وی در ادامه عنوان نمود: در این طرح به هر شهروند ایرانی یک کارت هوشمند ملی داده می شود که به عنوان مرجع تشخیص و تصدیق هویت افراد در فضای دیجیتال و خدمات مربوط قرار می گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال در اجرای این طرح به عنوان مجری پروژه تاکید کرد: کار برد این کارت ها به دو دسته تقسیم می شود،دسته اول کاربردهای هویتی که می توان به شناسایی، تصدیق هویت، امضای دیجیتال و انتخابات الکترونیکی اشاره کردو دسته دوم کاربردهای شهروند الکترونیکی که شامل سلامت الکترونیک با محوریت وزارت بهداشت، یارانه الکترونیکی با محوریت وزارت رفاه و کاربرد بانکی با محوریت بانک مرکزی خواهد بود. با اجرای این طرح به مرور کارتهای شناسایی ملی کنونی جمع آوری شده و کارتهای هوشمند جایگزین آنها خواهند شد.

مهدی عسکری زاده افزایش امنیت فیزیکی، بیومتریک، تراشه و زیرساخت و حداقل رساندن امکان جعل هویت را از جمله اهداف این طرح مهم برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز