خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران عنوان کرد؛

افزایش آمار ماموریت‌های اورژانس در تعطیلات تابستانی

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۲۳

در ماه گذشته تكنسین‌های مركز فوریت‌های پزشكی اورژانس ۱۱۵استان در شش هزار ماموریت حضور یافتند.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران گفت: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، آمار ماموریت‌های اورژانس این مرکز نیز افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر فرزاد بزرگی با اعلام مطلب بالا، به ثبت شش هزار ماموریت در تیرماه امسال اشاره و تصریح کرد: در ماه گذشته تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵استان در شش هزار ماموریت حضور یافتند.
وی اذعان داشت: در این مدت کار‌شناسان اورژانس در بیش از ۳۲۰۰ منطقه شهری و ۲۸۰۰ مورد محورهای جاده‌ای و بین مراکز درمانی به محل ماموریت اعزام شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، ادامه داد: کار‌شناسان اورژانس با حضور بر بالین بیش از ۳۸۴۵ بیمار غیرتصادفی و ۲۱۴۵ بیمار تصادفی به آنان خدمات پیش بیمارستانی ارایه کردند.
وی، با بیان اینکه بیماران قلبی بیشترین دریافت کنندگان خدمات غیر تصادفی اورژانس بودند، اظهار داشت: ۱۰۶۱ بیمار با ناراحتی‌های قلبی در ماه گذشته مورد خدمت رسانی قرار گرفتند.
دکتر بزرگی، تصریح کرد: ۱۵۷۲ بیمار و مصدوم پس از حضور پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه درمان و ۳۶۳۵ بیمار و مصدوم نیز پس از انجام اقدامات اولیه درمانی برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شدند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ مازندران در بخش دیگری از سخنانش به ماموریت‌های غرق شدگی توسط تکنسین‌های اورژانس اشاره و تصریح کرد: از اول خرداد تا ۳۱ تیرماه سال ۹۲ در مجموع ۱۴۶ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان به ثبت رسید.
دکتر بزرگی با بیان اینکه ۹۷ مورد از غرق شدگان مرد و ۳۸ نفر زن بودند، خاطرنشان کرد: از مجموع این ماموریت‌ها، ۲۸ مورد درمان سرپایی، ۶۸ مورد اعزام به مراکز درمانی، ۳۹مورد فوتی، ۱۱ مورد مجهول الهویه، گزارش شد.
لازم به ذکر است آمار فوتی‌ها براساس ماموریت‌های اعلام شده به اورژانس ۱۱۵ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز