خبرگزاری کار ایران

مدیركل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرد:

راه‌های روستایی دریچه‌ای رو به توسعه مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۶۶

راه‌ها و مسیرهای ارتباطی روستاها به‌عنوان شریان‌های حیاتی كه موجب ارتباط روستاها با شهرها و مراكز عمده اقتصادی، اجتماعی و... بوده، نقش و جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه اقتصادی دارا هستند.

ایلنا: راه‌ها و مسیرهای ارتباطی روستا‌ها به‌عنوان شریان‌های حیاتی که موجب ارتباط روستا‌ها با شهر‌ها و مراکز عمده اقتصادی، اجتماعی و... بوده، نقش و جایگاه ویژه‌ای را در امر توسعه اقتصادی دارا هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، سید علی اسد با بیان این مطلب گفت: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی وبه طبع تنوع فراورده‌های کشاورزی، مسئله راههای مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلیترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین محترم استان و این اداره کل است.

وی در ادامه تصریح کرد: از این رو این اداره کل اقدامات بسیار گسترده و وسیعی را در زمینه بهسازی و احداث راههای روستایی در استان درحال انجام دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین مطالعات واحد GIS راههای روستایی این اداره کل از تعداد ۳۶۱۸ روستا در استان، ۲۷۹۱ روستا دارای ۴۰۱۸ کیلومتر راه آسفالته بوده که از این مقدار ۱۹۴کیلومتر شامل روستاهای زیر ۲۰ خانوار، ۳۸۲۴ کیلومتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

اسد به وجود ۳۶۸۵ کیلومتر راه فاقد آسفالت در محورهای روستایی اشاره نمود و عنوان کرد: باتوجه به اهداف این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری راههای ارتباطی استان و همچنین بررسی‌های به عمل آمده ۱۶۵۰ کیلومتر از راههای اصلی روستایی در استان نیاز به آسفالت دارند.

وی در خصوص ساخت و احداث پل با دهانه بالای ۲۰ متر به بالا در محورهای روستایی استان اظهار داشت: ۱۲۰دستگاه پل با دهانه بالای ۲۰ متر در محورهای روستایی استان موجود بوده و در حال حاضر نیز تعداد ۱۸ دستگاه پل با دهانه مذکور در راههای روستایی استان در دست ساخت است.

اسد در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله بتوانیم در سایه تعامل و همدلی و خدمت صادقانه تلاشهای مضاعفی را همچون گذشته برای ایجاد یک راه روستایی مناسب و ایمن در استانی سر سبزی چون مازندران ایجاد نموده تا باعث رشد و ترقی در تمامی جهات در این خطه ولایت مدار باشیم.

گفتنی است مازندران دارای ۷۷۰۷ کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار ۴۰۰۰ کیلومتر آن درمناطق کوهستانی استان قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز