خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

29 درصد مجوز سقط درمانی در مازندران مربوط به تالاسمی ماژور است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۶

در سه ماهه اول سال جاری مجوز ۳۸ مورد سقط درمانی صادر شد که ۲۹ درصد آن مربوط به تالاسمی ماژور است.

ایلنا: مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از مجوز سقط درمانی صادر شده مربوط به بیماریهای جنینی و ۱۱ درصد برای اندیکاسیون مادری می‌باشد افزود: در سه ماهه اول سالجاری مجوز ۳۸ مورد سقط درمانی صادر شد که ۲۹ درصد آن مربوط به تالاسمی ماژور است.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی در رابطه با بیشترین موارد تصریح کرد: ۱۰مورد از این تعداد (۲۹ درصد) را مربوط به تالاسمی ماژور، ۷ مورد (۲۱درصد) هیدروپس جنینی، ۵ مورد (۱۵ درصد) سندروم داون است.

وی در مورد سنین مادران برای سقط درمانی خاطر نشان کرد: متوسط سن مادران در مورد سندروم داون ۳۷ سال می‌باشد که بالا‌ترین سن ۴۳ و کمترین سن ۲۱ سال است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه در قانون مجازات‌هایی برای پزشکان و ماماهایی که در امر سقط جنایی دست داشته باشند تعریف شده است، گفت: براساس ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی اگر طبیب، ماما، دارو فروش و یا اشخاصی که با عنوان طبابت فعالیت می‌کنند و یا وسایل سقط جنین را فراهم کنند از دو سال تا پنج سال محکوم خواهند شد و حکم پرداخت دیه برای آن‌ها صادر خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه تنها مورد از وظایف پزشکی قانونی که بررسی آن نیازی به دستور مقام محترم قضایی ندارد رسیدگی به موارد درخواست سقط جنین درمانی است گفت: نیمی از افرادی که برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند به علت اقدام دیر هنگام (بعد از چهار ماهگی) موفق به دریافت این مجوز نمی‌شوند چرا که یکی از نکات اساسی در صدور مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی رعایت محدوده زمانی تعیین شده یعنی پیش از ۱۹ هفتگی است و دلیل آن حرمت سقط جنین پس از ولوج روح است.

قابل ذکر است در مورد اندیکاسیون مادری سن ختم حاملگی ۲ ماه بوده که نشان دهنده مراجعه به موقع و زود هنگام جهت ختم بارداری و نجات جان مادر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز