خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر خبرداد:

آغاز برداشت ذرت در اراضی زراعی شهرستان سیمرغ

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از آغاز برداشت ذرت در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سیمرغ خبر داد.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از آغاز برداشت ذرت در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سیمرغ خبر داد.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به مطلب بالا افزود: با توجه به وضعیت مساعد جوی، برداشت ذرت در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سیمرغ آغاز شده است.

وی با اشاره به متوسط عملکرد ۱۶ تن دانه ذرت در هر هکتار تصریح نمود: با برداشت اولیه در سطح یک هکتار از بذر رقم ۶۴۰ بالغ بر ۲۰ تن محصول برداشت شد.

درویش نیا در ادامه خاطر نشان ساخت: علاوه بر فروش محصول، از ساقه ذرت همراه با دانه ذرت برای تعلیف دام بصورت سیلاژ استفاده می‌گردد که افزایش ارزش افزوده اقتصادی را برای بهره برداران به همراه دارد.

وی متوسط عملکرد ساقه حاصل از ذرت در هر هکتار را بالغ بر ۲۰ تن اعلام داشت و افزود: در راستای مدیریت بهینه آب و زراعت ذرت در این منطقه، از سوی این مدیریت کلاس‌های آموزشی و ترویجی در قالب مدیریت مزرعه ذرت با رویکرد کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد برای ۵۵۰ نفر از بهره برداران کشت این محصول در شهرستان سیمرغ برگزار شد.

ایشان پیش بینی نمود از سطوح فوق در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۲۰۰۰ تن محصول استحصال گردد که ارزش اقتصادی آن بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال بدون فروش ساقه خواهد بود.

او با بیان اینکه زراعت ذرت یکی از مهم‌ترین عوامل برای تثبیت اراضی و پایداری در تولید این محصول می‌باشد افزود: بدلیل عملکرد بالای بذر رقم ۷۰۴، این رقم بین بهره برداران ذرت کار این شهرستان توزیع شد.

وی در پایان با اشاره به توجیه اقتصادی کشت ذرت افزود: کشت این محصول نیز مانند سایر محصولات استراتژیک بخش کشاورزی، موجب افزایش توان اقتصادی در خانوار بهره بردار، توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی مولد و گامی در جهت ایجاد امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز