خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

وجود ۹۰ رشته تحصیلی فعال در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۴۶

از ۴۹ رشته تحصیلی در سال ۸۸، در حال حاضر به ۹۰ رشته تحصیلی که عمدتا دوره‌های تکمیلی، دستیاری و دکتری حرفه‌ای و تخصصی هستند، رسیدیم.

ایلنا: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از وجود ۹۰ رشته تحصیلی فعال در این دانشگاه خبر داد و گفت: از ۴۹ رشته تحصیلی در سال ۸۸، در حال حاضر به ۹۰ رشته تحصیلی که عمدتا دوره‌های تکمیلی، دستیاری و دکتری حرفه‌ای و تخصصی هستند، رسیدیم.
به گزارش ایلنا از ساری، محمد آزاد بخت در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به جذب قابل توجه اعضای هیات علمی و رشد ردیفهای علمی در این دانشگاه، اظهارداشت: هم اکنون ۳۶۶ عضو هیات علمی با ۴۵۹ ردیف علمی در این دانشگاه فعالیت دارند، این درحالی است که در سال ۸۸، ۲۱۲ عضو هیات علمی با ۲۳۹ ردیف علمی در این دانشگاه وجود داشته است.
وی، تصریح کرد: روند جذب اعضای هیات علمی همچنان ادامه دارد.
آزادبخت با بیان اینکه قریب به ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، گفت: به دلیل اضافه شدن رشته‌های مختلف تحصیلی، دانشجویان ما از ۲هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۸۸ به نزدیک به ۶ هزار نفر رسیده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ضمن اشاره به ارتقا این دانشگاه به تیپ یک گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای رسیدن به اینجایگاه، باید دارای شاخصهایی باشند که از سوی وزارت بهداشت تعریف می‌شود.
وی، تصریح کرد: داشتن قدمت و سابقه فعالیت بیش از ۲۰ سال، وجود هیات ممیزی مستقل، حضور ۲۰ درصد از اعضای هیات علمی در مرتبه دانشیار و استاد تمام و وجود ۱۰ رشته دستیاری از مهم‌ترین شاخصهایی است که برای تبدیل به تیپ یک تعریف شده است.
آزادبخت، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمامی این شروط را داشته، افزود: از مجموع ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حدود ۱۹ دانشگاه از جمله تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز در تیپ یک قرار دارند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: از امسال تمامی ارزیابی‌های این دانشگاه در مقایسه با تیپ یک صورت می‌گیرد.
وی، با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزء معدود دانشگاههای علوم پزشکی است که هیات ممیزی مستقل دارد، افزود: تغییر تشکیلات دانشگاهی و افزایش تعداد مدیریت‌ها از سه به شش مدیریت و اخذ مجوز ایجاد دوره‌های فوق تخصصی و فلوشیپ از جمله مزیت‌های ارتقا به تیپ یک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز