خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران خبرداد:

افزایش 37 میلیون دلاری صادرات سه ماهه نخست سال‌جاری استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۰۴

صادرات استان مازندران در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 37 میلیون دلار ی داشته است.

ایلنا: صادرات استان مازندران در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ میلیون دلار ی داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به افزایش مذکور صادرات استان در سه ماهه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۳۸ درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به انواع محصولات صادراتی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری مقدار ۸۶۵ هزارتن انواع مواد غذایی (بیسکوئیت، پوره، نوشابه و آب معدنی، رب گوجه فرنگی، آب میوه و کنسانتره) سیمان، محصولات کشاورزی (کیوی، گل و گیاه و...) انواع مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مصنوعات چوبی و... به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار از استان صادر شد.

مرتضی هاشم‌پور به کشورهای هدف صادراتی استان اشاره کرد و گفت: کشورهایی نظیر: عراق، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی، امارات، لبنان، ترکیه، چین و ژاپن و... به عنوان مقصد صادراتی استان هستند.

وی تصریح کرد: صادرات استان در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی رشد ۴۹ درصدی و از لحاظ ارزشی رشد ۳۸ درصدی داشته است.

هاشم‌پور با بیان اینکه پیش بینی صادرات استان در سه ماهه نخست سالجاری رقم ۷۱ میلیون دلار بوده گفت: با توجه به صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری، میزان ۱۸۸ درصد اهداف این بخش در سه ماهه نخست سال ۹۲ محقق شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز