خبرگزاری کار ایران

شهردار آمل:

شهرداری آمل جهت راه‌اندازی كشتارگاه صنعتی دام آمادگی کامل دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۱

با توجه به افزایش جمعیت شهرستان آمل و واقع شدن كشتارگاه سنتی فعلی در بافت شهری ایجاب می‌کند این شهر از كشتارگاه صنعتی دام در خارج از شهر استفاده کند.

شهردار آمل گفت: شهرداری آمل آمادگی کامل جهت راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام با بخش خصوصی دارد.

به گزارش ایلنا از آمل،احمد امیرسلیمانی در بازدید از کشتارگاه صنعتی واقع در منطقه زیارو که با حضور رئیس اداره دامپزشكی شهرستان آمل صورت گرفت، افزود: این شهرداری آمادگی دارد با تنظیم تفاهم‌نامه با شركت تعاونی نور علی‌نور و اخـذ مجـوز از شورای اسلامی شهـر با پرداخت 50 درصد از هزینه نسبت به تكمیـل و راه‌اندازی این كشتارگاه با شركت مورد نظر مشاركت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان آمل و واقع شدن كشتارگاه سنتی فعلی در بافت شهری ایجاب می‌کند این شهر از كشتارگاه صنعتی دام در خارج از شهر استفاده کند.

امیر سلیمانی با اعلام اینکه کار احداث كشتارگاه صنعتی دام كه از قبل توسط شركت نورعلی نور در منطقه زیارو آغاز شده است، اذعان داشت: راه‌اندازی این كشتارگاه باعث می‌شود تا گوشت و آلایش گوشتی كاملاً مطمئن و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد و عملاً سود این كار به مردم بر می‌شود.

شهـردار آمل سرمایه‌گذاری در جهت احداث كشتارگاه صنعتی را موجب ارتقـاء سلامت عمومی جامعه بیان و عوان کرد: هم‌اکنون ذبح دام با حضور ناظر بهداشتی و ناظر شرعی در محل كشتارگاه سنتی شهرداری انجام می شود.

وی با تاکید براینکه فعالیت كشتارگاه دام به عنوان یك محل برای ذبح بهداشتی و شرعی دام از ملزومات هر شهر است، ابراز داشت: ذبح دام باید براساس موازین بهداشتی تعریف شده انجام شود، چرا که ذبح سنتی می‌تواند آسیب‌های بهداشتی بر سلامت جامعه وارد كند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز