خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار خبرداد:

سهم 2 میلیارد دلاری ایران از بازار لوازم آرایش خاورمیانه

کد خبر : ۷۵۶۸۷

در کشورهای خاورمیانه اولویت مصرف با کالاهای داخلی است و نیاز است که فرهنگ مصرف کالاهای خارجی در کشور اصلاح شود.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار سهم ایران را در بازار 7 میلیارد دلاری لوازم آرایش خاورمیانه، 2 میلیارد دلار خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، علی حسین شهریور ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از هتل شهر آمل با بیان اینکه سهم ایران از بازار لوازم آرایش خاورمیانه 30 درصد است، افزود: به عبارت دیگر ایران پس از عربستان دومین وارد کننده لوازم ارایش در خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر زن ایرانی سالیانه 300هزار تومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند، تصریح کرد: صرفه‌جویی و اصلاح این روند به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

شهریور با بیان اینکه در ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی باید الزاماتی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اولین قدم در ایجاد حماسه اقتصادی هدایت نقدینگی به سمت تولید است.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار با اشاره به اینکه 560 میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که هر سال به سمت یک بخش از بورس‌بازی سوق داده می‌شود، یادآور شد: در دو سال گذشته 70هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است که قرار بود 30درصد آن به بخش صنعت روانه شد.

98 کارخانه بزرگ دارای کاهش 40درصدی اشتغال

وی بیان کرد: آمار مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد در دو سال گذشته، 98 کارخانه بزرگ دارای کاهش 40درصدی اشتغال بودند و همین واحدها نیز با 30درصد ظرفیت تولیدی خود را کاهش دادند.

شهریور با بیان اینکه ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی از ضرورت‌های اصلی کشور است، افزود: با توجه به مشکلات در فروش نفت، افزایش صادرات غیرنفتی و تنوع بخشی در صادرات غیرنفتی از ضروریات کشور است.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده تا پایان برنامه پنجم 89 هزار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور محقق شود که در 11 ماه گذشته از این میزان 38 هزار میلیارد دلار محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج کالای تولید داخلی از زمینه‌های تحقق شعار حماسه اقتصادی است، تصریح کرد: در کشورهای خاورمیانه اولویت مصرف با کالاهای داخلی است و نیاز است که فرهنگ مصرف کالاهای خارجی در کشور اصلاح شود.

شهریور با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور عدم هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی است، گفت: در کشور محدودیت منابع مالی وجود دارد که باید در این زمینه مدیریت منابع صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 53 درصد تسهیلات کشور به بخش مسکن اختصاص یافت، افزود: از تسهیلات کشور هشت درصد سهم بخش کشاورزی بود و باید 30دصد به بخش صنعت می‌رسید که این امر محق نشد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با محدودیت منابع باید اعتبارات بیشتری به سمت تولیدی سوق داده شود، گفت: حفظ و ارتقای مشاغل جدید باید با همین اعتبارات مدیریت شده صورت گیرد.

عضو 42 میلیون نفر در تعاونی سهام عدالت

شهریور با اعلام اینکه سهم مردم در اقتصاد باید پررنگ‌تر شود، اذعان کرد: سهم تعاونی‌ها در برنامه پنجم توسعه باید به 25 درصد برسد در حالی که این میزان امروز در خوشبینانه‌ترین حالت هفت درصد است.

وی با اشاره به اینکه امروز 42 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی سهام عدالت هستند، گفت: 348 تعاونی سهام عدالت در کشور وجود دارد.

شهریور یادآور شد: 185 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است که 60میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز