خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد:

برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی و شیرینی‌پزی، فناوری مد و خیاطی دیگر رشته‌های این مرحله از مسابقات هستند.

ایلنا - ساری: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران گفت: مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت ـ انتخابی مسابقات جهانی مهارت از 16 تا 18 مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران، عبدالرضا شریعت‌نژاد اظهار داشت: مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت در 28حرفه آموزشی در سه حوزه در استان‌های البرز، تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی‌(چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی و شیرینی‌پزی، فناوری مد و خیاطی دیگر رشته‌های این مرحله از مسابقات هستند.

وی ابراز داشت: در این دوره از مسابقات تعداد 670 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوی آمادگی به همراه برگزیدگان نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برای شرکت در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان 2013 انتخاب می‌شوند.

شریعت‌نژاد با اشاره به رده‌های سنی این دوره از مسابقات گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین مهارت‌آموختگان، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، فراهم کردن شرایط شرکت حرفه‌آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست.

وی افزود: نمایشگاه عمومی، مهارتی و "گذر مهارت" همزمان با برگزاری مسابقات ملی مهارت در حاشیه این دوره از مسابقات دایر برگزار خواهد شد و مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه، مدیران و کارشناسان صنایع و مراکز تولیدی و عموم مردم می‌توانند از برگزاری مسابقات و همچنین این نمایشگاه بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز