خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمل خبرداد:

صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد صنایع غذایی، گیاهان دارویی و شیمی در واحد آیت الله آملی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۱

مجوز راه اندازی مرکز رشد تا به حال به 11 واحد دانشگاهی در سراسر کشور اهدا شده است که واحد آیت الله آملی اولین واحدی است که در سطح منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی این مجوز را دریافت کرده است.

ایلنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمل از صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد صنایع غذایی، گیاهان دارویی و شیمی در این واحد دانشگاهی خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل،  فاضل لاریجانی، صبح امروز، با اعلام اینکه پس از طی مراحلی، مجوز راه اندازی مرکز رشد در سه زمینه صنایع غذایی، گیاهان دارویی و شیمی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی صادر شده است، اذعان داشت: مجوز راه اندازی مرکز رشد تا به حال به ۱۱ واحد دانشگاهی در سراسر کشور اهدا شده است که واحد آیت الله آملی اولین واحدی است که در سطح منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی این مجوز را دریافت کرده است.

وی موافقت اصولی با ایجاد رشته داروسازی و آزمایشگاه ملی را از جمله دستارودهای سال گذشته دانست و تصریح کرد: با الطاف خداوند برآیند این واحد دانشگاهی روبه پیشرفت بوده است و امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند و این مجموعه دانشگاهی در سطح کشور از اعتبار ویژه‌ای برخوردار شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در طلیعه چهاردهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ هکتار زمین ازسوی شورا شهر رینه برای پژوهشکده گیاهان دارویی اهدا شده است بیان داشت: امیدواریم با طرح ارائه شده توسط دکتر رضایی رییس انجمن گیاهان دارویی کشور چرخه ایده تا محصول در رینه لاریجان اجرایی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با تقدیر از حضور منصوری لاریجانی در این واحد دانشگاهی گفت: با تلاش ایشان اهدای زمین ۲۰ هکتاری به دانشگاه صورت گرفته است.

لاریجانی بااشاره به شخصیت بارز منصوری لاریجانی بیان داشت: شیدایی ایشان به طبیعت بسیار ارزشمند است و ایشان مصداق آیه شریفه «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش کیفیت و اعتبار هر دانشگاهی در ابعاد مختلف را ناشی ازحضور اساتید مبرز دانست و تصریح کرد: همواره گفته‌ایم که سرمایه یک دانشگاه ساختمان و لوازم آن نیست بلکه همین اساتید گرامی هستند.

لاریجانی تصریح کرد: دانشگاه یک نهاد صرفا متولی آموزش نیست بلکه وظیفه تولید علم و تکنولوژی را برعهده دارد.

این مسوول با بیان اینکه همیشه باید رصد کنیم که بین نهاد‌های دیگر علمی در کجا ایستاده‌ایم و به کجا قرار است برویم تاکید کرد: آینده نگری به عنوان یک زمینه اجتناب ناپذیر تحقیقات مطرح می‌شود.

وی با اشاره به بحثی در کتاب «دنیا مسطح است» بیان داشت: در این بحث سه نوع جهانی شدن مطرح می‌شود، در نوع اول که قبل از سال ۱۸۰۰ میلادی اتفاق افتاده است، محوریت جهانی شدن کشور‌ها شناخته می‌شوند.

لاریجانی ادامه داد: سطح دوم جهانی شدن از سال ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ براساس آن محوریت موتور حرکت را شرکت‌ها می‌دانند و سطح سوم جهانی شدن درواقع از سال ۲۰۰۰ به بعد اتفاق می‌افتد که در ان افراد می‌توانند نقش داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی تصریح کرد: در سطح سوم این قدرت و توان ایجاد شده که افراد بتوانند در رقابت جهانی ورود پیدا کنند و این توانایی ایجاد شده که یک فرد بتواند خالق پیام مورد نظرش باشد و این پیام را دردسترس جهان قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد پیشرفت در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نو آوری است بیان داشت: قدرت تخیل و ضرورت دو رکن اساسی برای نو آوری است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از انیشتین نقل شده است که تخیل از دانش مهم‌تر است البته ظاهرا تخیل در حوزه‌های علمی و پژوهشی است و برای نو آوری هیچ مادری مثل ضرورت نیست و ضرورت یک موتور حرکت برای نوآوری است.

وی با تاکید بر نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص لزوم نو آوری برای پیشرفت کشور و تاکید ایشان برای موضوعاتی مثل اقتصاد مقاومتی بیان داشت: این واحد دانشگاهی با پیشنهاد راه اندازی مرکز آینده پژوهشی که طرح توجیهی آن در فرآیند تصمیم گیری می‌باشد در واقع به دنبال ایجاد مرکزی است که نه تنها برای دانشگاه و سطح منطقه مفید است بلکه یک مرکز کاربردی و در آمد زا نیز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز