خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

حمایت ازکارگران وظیفه همه مسئولین است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۲

کارگران متناسب با آموزه‌های دینی، فرهنگ اسلامی و ارزشمند و صادقانه فعالیت دارند ولی آن گونه که توقع عدالت می‌رود به این قشر توجه نشده است.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: قطعا توسعه هرکشوری مرهون تلاش کارگران و تولیدکنندگان است و مقام معظم رهبری درنامگذاری سال‌های اخیر این مطلب رابه درستی بیان كرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در همایش کار و کارگر که در اداره کل مخابرات استان در بابل برگزار شد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه یکی از افتخارات جامعه کارگری مازندران وجود ۴۶۰ کارگر شهید است گفت: این حقیقت خود گویای این واقعیت است که کارگران همانند دیگر اقشار جامعه درهر زمان و مکانی از کشور و دین و مذهب خود دفاع می‌کنند.

به گزارش ایلنا از بابل، علی بابایی کارنامی افزود: با توجه به اینکه کارگران متناسب با آموزه‌های دینی، فرهنگ اسلامی و ارزشمند و صادقانه فعالیت دارند ولی آن گونه که توقع عدالت می‌رود به این قشر توجه نشده است شایسته است تا با در نظر گرفتن وسایل رفاهی انگیزه آنان را بالا ببریم تا با رغبت و تلاش بیشتری گام بردارند.

وی با اعلام اینکه در مازندران بیش از ۷۰۰ هزاربیمه شده اصلی در لیست تامین اجتماعی قرار دارد گفت: اگر هر بیمه شده یک خانواده سه نفری را اداره کند، حدود ۲میلیون و۱۰۰ هزارکارگر به عنوان شهروند هستند که متاسفانه عدالت درخصوص این قشر نجیب و پاک کمتر دیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و فشار استکبار بر کشور تاکید کرد: همواره سعی کردیم با تعامل با تشکل‌های کارگری اوضاع را بهتر کنیم و با توجه افزایش تحریم‌ها خدا را شاکریم که امسال شاهد آرام‌ترین سال جامعه کارگری در استان بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد: حمایت ازکارگران وظیفه همه مسئولین است و مجلس هم در بررسی اصلاح قانون کار نبایداقدامی انجام دهدکه به ضررکارگران باشد و قابل جبران نباشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کارگران و توجه به این قشر گفت: افزود: قطعا توسعه هرکشوری مرهون تلاش کارگران و تولیدکنندگان است ومقام معظم رهبری درنامگذاری سال‌های اخیر این مطلب رابه درستی بیان كردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رشد ۴۰ درصدی تشکل‌های کارگری را از دستاوردهای بزرگ جامعه کارگری استان و نشانه تعامل دولت و کارگران دانست و گفت: سعی اداره کل بر این است که به تشکل‌ها بها داده شود و به همین خاطر شخصا در اکثر جلسات کارگری در سطح استان شرکت می‌کنم. زیرا در همین جلسات بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

بابایی درادامه با اشاره به نیازهای خانواده کارگری در استان و فراهم نبودن محیط‌هایی مناسب جهت تفریح، سرگرمی، اقامت و سلامتی کارگران مازندران گفت: متاسفانه تنها استانی که از محیطی مناسب جهت تفریح کارگران بی‌بهره مانده، مازندران است و حتی در مرکز استان نیز مکانی تفریحی – ورزشی برای کارگران فراهم نیست.

وی ابرازامیدواری کرد: امید داریم در سفر چهارم ریاست محترم جمهور و هیئت دولت با پیشنهاد این اداره کل مورد قبول واقع شود و۵ هکتار زمینی که در اختیار اداره کل کار است برای احداث مرکزی رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در نظر گرفته شود تا کارگران وخانواده‌های آنان از این امکانات بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز