خبرگزاری کار ایران

سیدعلی اکبرطاهایی:

از پشت تریبون حل کردن مشکلات کار سختی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۵

کارگران و کارفرمایان روز‌ها و سال‌های سختی را پشت سرگذاشتند/ طی این سال‌ها کشور دائم با بحران روبرو بوده است/ هیچکس و هیچ گروهی نباید از کارگر استفاده ابزاری نماید/ کارگر با درک و کمال خویش باید فردی اصلح را انتخاب كند.

ایلنا: استاندار مازندران گفت: کارگران ایران اسلامی از نجابت و صبوری قابل تقدیری برخوردارند.

به گزارش ایلنا از ساری، سیدعلی اکبرطاهایی (استاندار مازندران) شامگاه یکشنبه در دیدار نهاد‌های کارگری و بازنشستگان استان به مناسبت هفته کارگر، با بیان اینکه کارگران همواره در همه عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند، افزود: کارگران و کارفرمایان روز‌ها و سالهای سختی را پشت سرگذاشتند و طی این سال‌ها کشور دائم با بحران روبرو بوده است.

طاهایی با اشاره به اینکه از سال ۵۷ تا سال ۹۰ سابقه نداشته که بانک مرکزی ایران تحریم شود، افزود: در این بین کارگران با متانت و صبوری تمامی نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب نموده و پشت سر رهبر خویش ایستادند و در سنگر کار و تولید به توسعه و استقلا ل این کشورمعنا بخشیدند.

استاندار مازندران، عدم تناسب دستمزد با تورم را یکی از مشکلات جامعه کارگری برشمرد و خاطرنشان ساخت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی دولت کم کردن فاصله فقر وغنا است و اعتقاد بر این است آن‌ها که برخوردارند به نفع کسانی که در دهک‌های پایین قرار دارند که در این تورم کمر خم کرده‌اند، یارانه تعلق بگیرد.

استاندار مازندران با انتقاد از بیان اصلاح قانون کار گفت: یکی از یادگارهای مهم دولت نهم و دهم بیمه کارگران ساختمانی است که در هیچیک از دولت‌ها اتفاق نیفتاد مگر با عنایت این دولت.

استاندار مازندران با ابراز تاسف نسبت به مشکلات کارگران نساجی مازندران یاد آور شد: مشکلات کارخانه نساجی مازندران مشکلات پیچیده‌ای است که قابل حل شدن است و همه مسئولین درصدد رفع مشکل واحیای این کارخانه هستند.

طاهایی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حق‌شناسی از وظایف و معرفت شیعه است و ما به عنوان شیعه باید پیروی علی (ع) و ائمه اطهار باشیم، گفت: امروز یکی از ضرورت‌های جامعه وحدت و همدلی و حرکت پشت سر رهبری است و باتوجه به فرمایشات ایشان در طی چند سال گذشته و توجه به قشر کارگر و اعتقاد به کارگران ازسوی ایشان، این عنایت باعث دلگرمی جامعه کار و تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و انتقاد از اینکه برخی از داخل به مشکلات دامن می‌زنند، افزود: خود بیگانگان اعتراف می‌کنند با تحریم‌های فلج کننده در تلاش هستند تا بین مردم و مسئولان نظام فاصله و نفاق ایجاد کنند و ما نباید به جای برنامه‌ریزی و حل مشکلات، به این مسائل دامن بزنیم بلکه باید با همدلی و همفکری پیگیر حل مشکلات و مطالبات مردم باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه از پشت تریبون حل کردن مشکلات سخت نیست و در سخنوری نمی‌شود مشکلات مردم را حل کرد، گفت: باید با رعایت انصاف و با عمل و ارائه راهکار دلسوزانه و مدبرانه به بیان مسائل پرداخته شود.

طاهایی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات گفت: هیچکس و هیچ گروهی نباید از کارگر استفاده ابزاری نماید و این خود کارگر است که با درک و کمال خویش فردی اصلح را انتخاب خواهد نمود.

طاهایی در پایان اظهار داشت: اهمیت انتخابات بر همه روشن است و ما نیز می‌دانیم مردم هوشیارند و به تکلیف خود عمل می‌کنند پس باید به آن‌ها اعتماد کنیم‌ همانطور در سال‌های دفاع مقدس این مردم از گرانبها‌ترین دارایی خود و فرزندان خود برای حفظ نظام گذشتند امروز هم می‌توانند آگاهانه به وظایف خود عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز