خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مازندران:

اعزام نسل جوان به مناطق خاطره انگیز دفاع مقدس سرمایه‌گذاری فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۵۸

اقبال گسترده نسل نو از ظرفیت معنوی راهیان نور، نوید دستاوردهای بزرگی را می دهد که شاید بسیاری از بجامانده های نسل دفاع مقدس هم در غبطه بدست آوردن آن جاذبه های معنوی بوده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: فرهنگ دفاع مقدس، گنجینه ارزشمند مقاومت و جهاد و ایثار و شهادت است و می توان گفت که دفاع مقدس، لوح فشرده تاریخ حماسی ایران است که طی آن ورود مشتاقان و عاشقان شهدا به حریم حماسی و عرشی هر یک از شخصیتهای بزرگ و حماسه آفرین، می تواند به تکرار قصه های جذابی چون مولوی و شمس منجر گردد.
به گزارش ایلنا از ساری، هادی ابراهیمی در جلسه هماهنگی اعزام راهیان نور مازندران، افزود: اعزام نسل جوان به مناطق خاطره انگیز دفاع مقدس، یک سرمایه گذاری فرهنگی است که می تواند میزان ارتباط عاطفی نسل امروز را با نسل حماسه و رزم گسترش داده تا جائیکه به مقام وصل نایل گردند و طی آن نسل امروز، الگوها و اسطوره هایی را مورد شناسائی و تبعیت معنوی و داوطلبانه قرار دهد که شاید هرگز و در هیچ برهه ای تکرار نشوند.
ابراهیمی یادآور شد، نسل امروز اگر با سردار طوسی ها، حاج بصیرها، نوری ها، مهرزادی ها، ابوعمارها، نوبخت ها، سجودی ها، عبوری ها، نبوی ها، خیریان ها، زندی ها، کشوری ها، شیرودی ها و خلعتبری ها و دیگر مفاخر مازندرانی دفاع مقدس محشور شوند، هرگز به الگوهای کاذب رسانه های غربی، رویکردی نشان نداده و یقیناً جامعه ما از تهدیدات فرهنگی غرب مصون خواهد ماند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با تشریح اقدامات مازندران در ایجاد مراکز و مقرهای ارزشمند در مناطق جنگی، متذکر شد: اقبال گسترده نسل نو از ظرفیت معنوی راهیان نور، نوید دستاوردهای بزرگی را می دهد که شاید بسیاری از بجامانده های نسل دفاع مقدس هم در غبطه بدست آوردن آن جاذبه های معنوی بوده اند.
وی افزود: راهیان نور، به تنهایی یک مقابله فرهنگی دامنه دار و تاثیرگذار با شبیخون فرهنگی استکبار است و کافی است که این برنامه، با نقش آفرینی های عمیق راویان و نیز نمایشگاهها و صحنه آرائی های دفاع مقدس، فرایند نفوذ به قلوب مخاطبان را درست طراحی و طی کند.
ابراهیمی ادامه داد: بازسازی عملیاتها، قرارگاهها، خاکریزها، سنگرها و قدمگاهها و نیز بازآموزی واژه ها، تکیه کلامها، نغمه ها، سوزها، آوا و نواها و همچنین تبیین رابطه ها، احساس ها، نگاهها، آرزوها و درخواست ها و به عینیت درآوردن ابزارها و امکانات و مقدورات و دهها گزینه جذاب دیگر، تزریق تدریجی فرهنگی است که فرهنگ غرب در خلاء حضور آن، مانور داده و در مخیله نسل امروز ابراز وجود می کند.
معاون سیاسی و امنیتی مازندران ضمن تشکر از سپاه کربلای مازندران بخاطر زحمات سالانه و بی شائبه ای که در این راه متقبل می شود، افزود: جبهه ها بیش و پیش از آنکه بار و مفهوم نظامی و عملیاتی را در اذهان تداعی کنند، دارای مفاهیم و تاثیرات فرهنگی اند که طی آن، تاثیر پذیرفته ها، به عرفان شهادت طلبانه و ایمان مدارانه گرایش شدید نشان داده و پاکی و طهارت روح به مطالبه قلبی از سفر برگشته ها مبدل می گردد و آنچنان در حسرت وصال می سوزند و از محرومیت چنین عروجی غبطه می خورند که گویا از عملیاتی واقعی برگشته اند.
ابراهیمی اظهار داشت: اعزام کاروانهای راهیان نور شامل دانش آموزان و دانشجویان عزیز به مناطق جنگی و آشناکردن آنها با عارفان و مجاهدان فرهیخته ای مثل علمدارها و دوامی ها و بهرامی ها و دیگر الگوهایی که امروز در قید حیات اند و ما می توانیم مستقیماً از نفوس پاک آنها بهره مند شویم، خود یک حماسه آفرینی و در اصل می توان گفت که فراتر از مستند سازی، یعنی مستند پیمایی در بستر و مسیر تاریخی است که می توان با شاهدان عینی و حماسه آفرینانش همسفر و همنفس شد.
وی خطاب به کسانی که با این کاروانها به مناطق دفاع مقدس اعزام می شوند، گفت: تا می توانید از این سفر استثنائی بهره بگیرید و با طرح سئوالات متعدد، به حجم اطلاعات خود بیفزائید و ابهامات ذهنی خود را برطرف سازید و در خصوص یکایک صحنه آرائی و چینش های مختلف، تقاضای اطلاعات بیشتر کنید و سعی کنید، ایامی را شبیه سختی هایی که رزمندگان ما کشیده اند، سپری کنید تا بیشتر به نسل حماسه آفرین نزدیک شوید و آنچنان از این ایام استفاده بهینه کنید که پس از بازگشت، کلکسیون اطلاعات و خاطرات خود و نیز نقل قول های راویان راهیان نور باشید.
ابراهیمی گفت: شهدا و خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ ما و جامعه ما هستند و حیف است که ما قدردان این عزیزان در شهر و دیار خود نباشیم و بسیار بجاست که ما علاوه بر مناطق جنگی که به دیدار شهدا و نسل حماسه و رزم و نسل جهاد و ایثار و شهادت می شتابیم، در همین ایام نوروز، فرصت ها را قدر دانسته و با حضور بر سر مزار شهدا و نیز منزل شهدا و سایر رزم آفرینان ولایتمدار و ولایت پذیر، بخشی از دین خود را به آنها پرداخت کرده و جامعه را از نور وجودی آنها منور نگه داریم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز