خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران درنشست مشترک نمایندگان و مدیران استان:

از ظرفیت نمایندگان مازندران در توسعه استان استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۵۲

نشست مشترك مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار، معاونین استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

نشست مشترك مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار، معاونین استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران سید علی اکبر طاهایی در جلسه مشتركی با حضور نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی،، معاونین اش، مدیران كل برنامه ریزی و بودجه، امور اقتصادی و روابط عمومی استانداری، مدیران عامل شركت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی مازندران، مدیران كل جهاد كشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مدیر امور شعب بانك كشاورزی و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار حاضر شد.

حل این مشكلات و خنثی نمودن توطئه های دشمنان، تنها با وحدت، هم دلی و برگزاری جلساتی از این قبیل میسر خواهد بود

سید علی اكبر طاهایی، استاندار مازندران در این جلسه گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های مطلوبی در بخش های مختلف برخوردارند كه می بایست از این ظرفیت به خوبی در جهت توسعه استان استفاده شود.

وی با اشاره به سفر اعضای كمیسیون های صنعت و معدن و كشاورزی مجلس شورای اسلامی به مازندران، افزود: حضور این نمایندگان و آشنایی آنها با پتانسیل های موجود در مازندران بسیار ارزشمند بود كه به همت نمایندگان استان محقق گردید.

طاهایی با اشاره به وجود برخی مشكلات اقتصادی در جامعه، اذعان نمود: حل این مشكلات و خنثی نمودن توطئه های دشمنان، تنها با وحدت، هم دلی و برگزاری جلساتی از این قبیل میسر خواهد بود.

در ادامه این جلسه مدیر امور شعب بانك كشاورزی و مدیركل جهاد كشاورزی استان گزارشی از روند توزیع اعتبارات بخش كشاورزی در مازندران به تفكیك شهرستان ها ارائه نمودند.

هم چنین مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان نیز گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و میزان اشتغالزایی دستگاه های اجرایی استان ارائه كرد. گفتنی ست ارائه این گزارش ها با پرسش های نمایندگان و پاسخ مدیران همراه بود.

تامین امنیت مازندران را بسیار مهم و حیاتی است

حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان در این جلسه ضمن قدردانی از حضور استاندار و مدیران استان، گفت: یكی از مهم ترین محورهای اینگونه جلسات و سوالات اساسی نمایندگان، موضوع روند اجرای طرح صیانت از تولید در مازندران می باشد.

وی بررسی برنامه های مدیریت منابع آب در مازندران و تامین آب شرب و زراعی مورد نیاز شهرهای استان را دیگر برنامه مهم این جلسه دانست و افزود: پروژه های سفر دولت به استان و پروژه های مهر ماندگار و هم چنین نحوه استخدام نیرو در دستگاه های اجرایی از جمله سوالات نمایندگان از مدیران می باشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تامین امنیت مازندران را بسیار مهم و حیاتی دانست و بیان داشت: یكی از مهم ترین مولفه های برقراری امنیت، نیروی انتظامی است كه می بایست با حمایت استاندار، در جهت تقویت این نیرو در استان اهتمام شود.

مقداد نجف نژاد، نماینده مردم بابلسر و فریدونكنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه موضوعات مهم و زیادی برای رسیدگی در این جلسات وجود دارد، تاكید كرد: یكی از مهم ترین موضوع اغلب شهرهای استان، تامین آب شرب و كشاورزی مورد نیاز است كه امیدواریم تصمیم جدی و عملی در جهت رفع این مشكل اتخاذ گردد.

استفاده بهینه از پتانسیل های طبیعی استان به ویژه دریا، بهره گیری از ظرفیت بنادر استان

احمد علی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در مراحل تدوین لایحه بودجه كشور شد و افزود: لزوم استفاده بهینه از پتانسیل های طبیعی استان به ویژه دریا، بهره گیری از ظرفیت بنادر استان، پی گیری ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و استفاده از ظرفیت گردشگر پذیری استان از جمله مطالبات مردم و نمایندگان آنان است.

قاسم احمدی لاشكی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: نفس برگزاری این جلسات و دیدار و گفتگوی صمیمانه نمایندگان مردم با مدیران بسیار مثبت و ارزشمند است و امیدواریم تداوم داشته باشد.

سید هادی حسینی، نماینده مردم قائم شهر، سوادكوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دستور دولت به منظور جذب نیرو در دستگاه های اجرایی از طریق برگزاری آزمون، اعلام كرد: در روند برگزاری آزمون های استخدامی، می بایست در جهت جلب اعتماد عمومی نیز تلاش شود.

كمال علی پور، نماینده مردم قائم شهر، سوادكوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی كندی روند اجرای پروژه های عمرانی در مازندران را یكی از مهم ترین مشكلات استان دانست و اذعان نمود: دلیل اصلی این موضوع كمبود بودجه پروژه هاست كه اگر در زمان تدوین لایحه بودجه، با نمایندگان و مدیران استانی مشورت شود به تناسب هر پروژه بودجه مورد نیاز اختصاص می یابد و این مشكل حل خواهد شد.

حجت الاسلام ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی توسعه مشاغل خانگی و توجه به این بخش را در راستای تقویت اقتصاد خانوار بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: فضاسازی فرهنگی در زمینه تولید، جامعه را برای ایجاد مشاغل جدید با استفاده از ظرفیت های استان، آشنا می كند.

وی بر حفظ مشاغل موجود در استان تاكید كرد و گفت: ظرفیت های بالایی در بخش كشاورزی و دام پروری در استان وجود دارد كه می بایست در راستایی شكوفایی آن تلاش كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز