خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار ابقا کشتی در المپیک شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۴

کشتی یکی از قدیمی ترین رشته ها در المپیک است و از سالهای اولیه راه اندازی این رقابت ها به همراه دوومیدانی و برخی رشته ها در همه ادوار المپیک حضور داشت و این نشانگر قدمت و ریشه دار بودن این رشته ورزشی و جذابیت خاص آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای تهیه طرح پیشنهادی اداره به مقامات عالی ورزش کشور و فیلا (فدراسیون جهانی کشتی) برای افزایش جذابیت ومقبولیت کشتی بین ورزش دوستان و مدیران ارشد IOC (کمیته بین المللی المپیک) برای ابقاء کشتی در المپیکشد.

به گزارش ایلنا،احمد سعادتمند  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به احتمال فراوان، یکی از دلایل کمیته بین المللی المپیک برای حذف رشته ورزشی کشتی از المپیک سال 2020، قوانین و مقرراتی فیلا در سالهای اخیر است که موجب کاهش جذابیت این رشته ورزشی و تماشاگران در مسابقات جهانی و المپیک نسبت به سایر رشته های ورزشی شد.

وی بیان داشت: کشتی یکی از قدیمی ترین رشته ها در المپیک است و از سالهای اولیه راه اندازی این رقابت ها به همراه دوومیدانی و برخی رشته ها در همه ادوار المپیک حضور داشت و این نشانگر قدمت و ریشه دار بودن این رشته ورزشی و جذابیت خاص آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: کشتی به عنوان یک ورزش سنتی و باستانی شناخته می شود و روحیه پهلوانی و خصائل انسانی یکی از صفات بارز کشتی گیران در همه کشورها است.

سعادتمند ادامه داد: در مازندران هزاران عاشق و علاقه مند به رشته پهلوانی کشتی از اتخاذ این تصمیم ناراحتند و قصد داریم با ارائه طرحی مناسب از سوی صاحبنظران، برای عدم تحقق این تصمیم در جلسه بعدی کمیته IOC که در شهریور ماه سال آینده در آرژانتین برگزار می شود گام موثری برداریم.

وی گفت: برگزاری جام جهانی کشتی 2013 در تهران فرصت بسیار مناسبی برای رایزنی و وحدت رویه بین کشورهای مطرح کشتی دنیا برای رفع این مشکل است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از مقامات عالی ورزش و کشتی کشور خواست در این فرصت مغتنم که "رافائل مارتینتی" رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) نیز به ایران سفر می کند با محوریت فدراسیون کشتی ایران، IOC را از عملی کردن این تصمیم منصرف کنند.

سعادتمند گفت: در آسمان تاریخ کشتی المپیک ستارگان پرفروغی از مازندران می درخشند که یاد و نام و خاطره رشادت ها و پهلوانی های این دلاورمردان هیچ وقت از یاد جهانیان و ایرانیان و بویژه مازندرانی های عاشق کشتی نخواهد رفت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز