خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست کشور خبر داد:

افزایش 20 برابری جرایم شکارچیان و صیادان غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۸۰

تغییر کاربری بی‌رویه اراضی، پدیده زمین خواری، قطع جنگل‌ها، استفاده بی رویه از آب‌های زیر زمینی، تخریب تالاب‌ها و زیستگاه های حساس مصرف بی رویه انرژی در کشور، مصرف سوخت با استاندارد پایین، استفاده از سوخت های فسیلی برای حمل و نقل، وجود صنایع آلاینده و استفاده نکردن از انرژی های پاک از عوامل تخریب محیط زیست است

معاون محیط زیست کشور از 20 برابر شدن جرایم شکارچیان و صیادان غیر مجاز از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد شاعری عصر پنجشنبه در نشست خبری سازمان محیط زیست مازندران در ساری با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست باید ابتدا منابع و عوامل تخریب آن شناسایی شود افزود: سازمان محیط زیست برای حفاظت و سیانت از آب، خاک و هوا و تنوع زیستی کشور توانسته با مسئولیت پذیری، تلاش شبانه روزی و ایثار محیط بانان به گونه ای رفتار نکندد تا کمترین آسیب منابع حیاتیر کشور وارد شود.

وی اظهار داشت: مصرف بی رویه انرژی در کشور، مصرف سوخت با استاندارد پایین، استفاده از سوخت های فسیلی برای حمل و نقل، وجود صنایع آلاینده و استفاده نکردن از انرژی های پاک از عواملی آلاینده هستند که محیط زیست ما را به مخاطره می اندازند.

شاعری تغییر کاربری بی رویه اراضی، پدیده زمین خواری، قطع جنگلها،استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی، تخریب تالابها و زیست گاه های حساس را از عوامل تخریب محیط زیست برشمرد و خاطر نشان کرد:با جدی گرفتن آمایش سرزمین،تهیه نقشه کاربری اراضی و تائید علمی کاربری ها می توان این عوامل تخریب را کنترل کرد.

معاون محیط زیست کشور بهره برداری های متناسب با استعداد اراضی را عامل توسعه پایدار در هرکشور برشمرد و گفت: اگر بهره برداری ها بیش از ظرفیت طبیعی خود صورت گیرد، تخریب سرزمین،فرسایش، جنگل زدایی، بیابان زایی و خشک سالی در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هر طرح بزرگ اقتصادی، عمرانی و صنعتی در کشور باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد اظهار داشت: سازمان محیط زیست کشور متناسب با ظرفیتهای محیطی اجازه بهره برداری و اجرای طرح های بزرگ اقتصادی را مشروط به عدم تخریب محیط زیست صادر خواهد کرد.

شاعری در خصوص بهبود کیفیت سوخت در کشور خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری حدود 40 تا 50 درصد سوخت مورد نیاز کشور با استاندارد یورو4 به بازار عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول با اذعان اینکه از سال 82 تا به حال سوخت کشور با استاندارد یورو 2 عرضه شده است گفت: ارتقای استاندارد سوخت از یورو 2 به یورو 4 یک تحول عظیم و بسیار بزرگ در صنعت نفت کشور خواهد بود.

خودرو سازان تولیدات خود را با استاندارد های یورو4 به بازار عرضه می‌کنند

وی ادامه داد: تا پایان دهه مبارک فجر نیز پالایشگاه شاهزند اراک با استاندارد سوخت یورو 4 وارد سیستم توزیع خواهد شد.

قائم مقام محیط زیست کشور با یادآوری این مطلب که تعداد زیادی از خودرو سازان تولیدات خود را با استاندارد های یورو4 به بازار عرضه می کنند افزود: بخشی دیگر از خودرو سازان که هنوز خود را با استاندارد های یورو 4 تطبیق ندادند موظف هستند تا ابتدای سال 92 خود را به این استاندارد ها برسانند.

شاعری استفاده بی رویه از انرژی را از عوامل آلایندگی دانست و بیان داشت: میزان مصرف انرژی در جمهوری اسلامی ایران تقریباً 4 برابر دنیا تخمین زده شده است.

وی تصویب طرح جامع کاهش آلودگی در کشور را از دستاورد های ارزشمند سازمان محیط زیست برشمرد و گفت: بر اساس این طرح استاندارد خودرو، سوخت، استقرار واحد های صنعتی، فضای سبز و استاندارد مصارف خانگی مشخص شده است.

معاون محیط زیست کشور با بیان اینکه سرانه فضای سبز در دنیا 25 متر در نظر گرفته شده است اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر سرانه فضای سبز در ساری 5/1 متر برآورد شده است.

وجود2 هزار و 900 واحد آلاینده در کشور

شاعری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در سال 89 بیش از 4 هزار و 157 واحد صنعتی آلاینده در کشور وجود داشته است گفت: با پیگیری های سازمان محیط زیست این رقم در سال 90 به 2هزار  واحد کاهش یافته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز