خبرگزاری کار ایران

َنماینده ولی فقیه در مازندران:

باید آراسته به شخصیت قرآنی شویم

کد خبر : ۴۱۷۲۹

خدا را شاكریم كه برگزاری این دوره از مسابقات نصیب استان ولایتمدار، شهید پرور و عالم پرور مازندران شده و فضای استان معطر و منور به قرائت و همایش قرآنی شده است.

ایلنا - ساری: مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم دقایقی قبل با سخنرانی آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مجتمع فرهنگی جمعیت هلال احمر مازندران آغاز شد.

به گزارش ایلنا مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم كشور صبح امروز دوشنبه، 9 بهمن‌ماه ‌با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن كریم توسط قاسم مقدمی، نفر اول بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم ایران آغاز شد.

آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، صبح امروز دوشنبه، 9بهمن ماه 91 در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم كشور در ساری، گفت: خدا را شاكریم كه برگزاری این دوره از مسابقات نصیب استان ولایتمدار، شهید پرور و عالم پرور مازندران شده و فضای استان معطر و منور به قرائت و همایش قرآنی شده است.

وی با بیان اینكه در ایام بسیار مهم تاریخی قرار داریم، افزود: این روزها، ایام بسیار مهمی از نظر تاریخی و مناسبت‌های فراوانی برای مسلمانان و شیعیان است كه مصادف با ولادت با سعادت سرسلسله موجودات، عصاره خلقت خاتم الانبیاء(ص) و ولادت امام صادق(ع)، رییس مذهب و هفته وحدت و آغاز دهه مباركه فجر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از حضور قاریان و حافظان در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قران كریم در ساری، اظهاركرد: از اساتید، قاریان، حافظان، مسئولان، نمایندگان، سلسله جلیله روحانیت، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، استاندار مازندران و همه افرادی كه در این فضای عطرآگین شركت كردند، خیرمقدم و قدردانی می‌‎كنم و از مدیریت اوقاف و امور خیریه کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدی، علی‌ اکبر طاهایی، استاندار مازندران و حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیركل اوقاف و امور خیریه مازندران جهت برگزاری این مسابقه تشکر می‌کنم.

وی افزود: آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه كشور از افتخارات این مرز و بوم هم از حیث بیت و هم از نظر شخصیت حقیقی و حقوقی است كه مقدمشان را خیرمقدم می‌گویم و حضور ایشان برای ما فرصت بسیار مغتنمی است.

 طبرسی با اشاره به گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح كرد: 22 بهمن ماه فرصتی است تا بار دیگر با در حضور در راهپیمایی و تظاهرات با شكوه با خدا، پیامبر اعظم(ص)، امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری(مد ظله) تجیدی میثاق دوباره كنیم.

 طبرسی ضمن اشاره به 10هزار و 400 شهید مازندران، اذعان كرد: جوانان پاك، خالص و ولایتمدار مازندران كه با هیچ چشم‌داشت و توقعی لله فی الله فی سبیل الله از محیط آرام و صمیمی مهاجرت كردند و بیش از هزاران كیلومتر به
غرب و جنوب رفتند و شربت شهادت را نوشیدند.

امام جمعه ساری، خاطرنشان کرد: قرآن كتاب دائمی و حضرت محمد(ص) پیامبر دائمی است و ما نمی‌توانیم این دو را وصف كنیم پیامبر بنده‌ای است كه خدا بر او درود فرستاد و قران سفره خداوند است كه هر كس به اندازه ظرفیت خود باید از ان استفاده كند.

وی افزود: مهمترین پیام برگزاری این مسابقات قرآنی به همدلی و عمل به آن است؛ نباید فقط قرآن به سر شد بلكه باید آراسته به شخصیت قرآنی شویم و عمل به قرآن کنیم.

بر اساس این گزارش این مراسم با سخنرانی آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در حال برگزاری بوده و با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پی‌گیری می‌شود.

در ادامه این مراسم از انیمیشن قرآنی و تمبر یادبود این دوره از مسابقات با حضور مسئولان رونمایی شد و در حاشیه این مسابقات نمایشگاه قرآنی در حاشیه برگزاری این مسابقات با بیش از 15 غرفه به ارائه كتاب و نرم‌افزارهای قرآنی می‌پردازد.
گفتنی است؛ این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن كریم با شركت 450 نفر از منتخبان مراحل استانی از 9 الی 14 بهمن‌ماه در شهرستان ساری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز