خبرگزاری کار ایران

مدیریت شعب بانک مسکن استان مازندران:

پیشرفت عملیات اجرایی و تامین زیرساخت ها از چالشهای مسکن مهر

اگر مسکن های مهر بدون در نظر گرفتن این فضاها در اختیار مردم قرارگیرد رضایت چندانی را بهمراه نخواهد داشت.

ساری - ایلنا: مدیریت شعب بانک مسکن مازندران گفت: عدم پیشرفت مناسب پروژهای مسکن مهر و همینطور مشکلات تامین زیرساختها از قبیل اب، برق و گازوهمچنین ایجاد فضاهای اموزشی، فرهنگی،ورزشی از چالشهای این پروژه محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، از ساری حمید رضا رحیمی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه درنشستی صمیمانه با رسانه ها افزود:اگر مسکن های مهر بدون در نظر گرفتن این فضاها در اختیار مردم قرارگیرد رضایت چندانی را بهمراه نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: بانک مسکن به عنوان یکی از قدیمی ترین بانکهای کشور، بصورت تخصصی درزمینه تامین اساسی ترین نیاز مردم که تسهیلات مسکن است نقش محوری دارد.

رحیمی نژاد با بیان اینکه بانک مسکن در خصوص اشتغال زای که یکی از دعدقه های اصلی دولت بوده اقدامات قابل توجهی را انجام داده است گفت: 20هزارو60 فقره تسهیلات برای مشاغل خانگی و اشتغال زایی در استان اختصاص داده شده است که تاکنون 77میلیارد ریال ان جذب شده است.

وی افزود: در همین راستا دولت محترم نیز مسئولیت پروژه های ملی مسکن مهر را از تیرماه 88 به این بانک واگذار کرده است.

مدیریت بانک مسکن مازندران با اشاره به اینکه تا کنون به بیش از 107 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر تسهیلات پرداخت شده است بیان داشت: از 30هزارو 830 میلیارد ریال تسهیلاتی که در بانک مسکن پرداخت شده است 15 هزارو 800 میلیارد ریال ان مربوط به مسکن مهر است.

وی ادامه داد: همچنین 13 هزار میلیارد ریال نیز به پیمانکاران و انبوه سازان در این بخش تزریق شده است.

رحیمی نژاد اعلام داشت: بانک مسکن علارقم محدودیتهای شغلی و کمبود تعداد شعب نسبت به سایر بانکها اولین رتبه را در استان به جهت پرداخت تسهیلات دارا می باشد.

وی افزود: البته پرداخت تسهیلات برای متقاضیان مسکن مهر در بدست اوردن این رتبه نقش بسزایی را داشته است.

مدیریت شعب بانک مسکن استان مازندران از انبوه سازان و خود مالکان درخواست نمود تا در پروژه های که خریداران و بهره برداران مشخص هستند قبل از تحویل واحدهای مسکونی انها را برای تقسیط به بانک معرفی نمایند.

وی هدف از این تلاش را تامین منابع مالی وسرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه ها دانست و اظهار داشت: اگر این چرخه مالی تکمیل نشود قطعاً مشکلاتی را برای سیستم بانکی به وجود خواهد اورد.

رحیمی نژاد با یاد اوری این مطلب که تسهیلات پرداختی بانک مسکن در استان مازندران حدوداً 5 برابر منابع جمع اوری شده است گفت: حمایتهای دولت در تامین این منابع باعث شده تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی اعلام داشت: به لحاظ تجهیز منابع مالی و پشتیبانی در جهت ارائه تسهیلات، بانک مسکن به ازای هرسپرده یک امتیاز وتا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن ارائه می نماید.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت های دولت از منابع بانک مسکن وبا توجه به نقش این بانک در پیشبرد اهداف دولت در خصوص پروژه های مسکن مهر 1 درصد سود بیشتر به سپرده های این بانک تعلق می گیرد.

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران در خصوص طرح تکریم ارباب رجوع بابیان اینکه 30 شعبه در دستور کار بازسازی قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: علارقم محدودیت در توسعه شبکه بانکی 10 شعبه به شعب بانک مسکن در استان مازندران اضافه شده است.

وی در پایان اعلام داشت: بانک مسکن با 54 واحد بانکی و 600 نیروی انسانی در خدمت مردم استان مازندران می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز