خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه غیراتفاعی شمال آمل:

برای سطح ارتقا علمی كیفیت را نباید فدای كمیت کرد

توجه به این فارغ التحصیلان، كشور ما می تواند به لحاظ علمی و فناوری به خودكفایی برسد/باید پژوهش ها را جنبه كاربردی دهیم و بایگانی كارهای پژوهشی فایده ای برای كشور نخواهد داشت.

آمل - ایلنا: دانشگاه غیراتفاعی شمال آمل گفت: درجهت سطح ارتقا علمی كیفیت را نباید فدای كمیت کرد و قدم برجسته ای در این عرصه برداشته شود.

به گزارش ایلنا از آمل، رستمی در همایش بین المللی بهینه سازان در دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینكه مسئولان آموزش عالی باید تلاش كنند تا فارغ التحصیلان را به سطح بالایی برسانند، یادآورشد: توجه به این فارغ التحصیلان، كشور ما می تواند به لحاظ علمی و فناوری به خودكفایی برسد.

وی با تاكید بر اینكه آموزش عالی باید با صنعت ارتباط تنگاتنگی برقرار كند، افزود: در این راستا باید پژوهش و كارهای پژوهشی خود را پیشرفته كنیم.

دكتر رستمی با بیان اینكه آموزش بدون پژوهش معنی ندارد، اذعان داشت: باید پژوهش ها را جنبه كاربردی دهیم و بایگانی كارهای پژوهشی فایده ای برای كشور نخواهد داشت.

رییس دانشگاه غیراتفاعی شمال آمل با اشاره به اینكه مقام معظم رهبری پژوهش در علوم پایه را بسیار ارزشمند دیدند، خاطرنشان كرد: جهت ارتقاء سطح علمی باید تلاش مضاعفی صورت گرفت و از كارهای پژوهشی دانشجویان استقبال كرد.

به گفته وی: هم اكنون دانشگاه غیرانتفاعی شمال با 6500 دانشجو بیشتری هیات علمی دانشگاه غیرانتفاعی مازندران را دارد.

دكتر جواد وحیدی دبیر همایش بین الملی بهینه سازان با اشاره به اینكه از شروع فراخوان این همایش 637 مقاله به دبیرخانه این مایش ارائه شد، یادآور شد: از این تعداد406 مقاله علمی و پژوهشی از سوی كمیته هیات نظارت همایش مورد تاكید واقع شده است.

وی اظهار داشت: این مقالات از اساتید و كارشناسان كشور ما و كشورهای چین، لهستان، یونان و پاكستان به دبیرخانه ارسال شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز