خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ایدز در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال گسترش است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۶

صدا و سیما و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی، مردم را از بیماری ایدز آگاه کنند/ این بیماری تاثیرات منفی بر سلامت و توسعه اجتماعی، اقتصادی کشورها می گذارد.

ایلنا- ساری: قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد برگزاری روز جهانی ایدز گفت: هدف ما آگاهی و شناساندن، کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز در بین عموم مردم به ویژه جوانان است.

به گزارش ایلنا از ساری، دکتر فرهنگ بابا محمودی با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر مانند سل، دیابت، ایدز و زئونوز(بیماری مشترک انسان و دام) یکی از دغدغه های حوزه سلامت است، افزود: صدا و سیما و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی، مردم را از بیماری ایدز آگاه کنند.

وی بر لزوم اقدامات جدی در زمینه شناساندن و نحوه انتقال این بیماری به مردم به ویژه جوانان تاکید و تصریح کرد:ایدز بیماری پیشرونده و قابل پیشگیری است که حاصل تکثیر ویروسی به نام HIV در بدن میزبان است که باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن انسان می‌ شود.

قایم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پیشرفت این بیماری منجر به مرگ می شود، اظهار داشت: تحت نظارت داشتن افرادی که HIV مثبت دارند، افرادی که وارد این بیماری شدند و افرد سالم که هنوز بیمار نشدند از اهدافی است که در زمینه کنترل این بیماری دنبال می کنیم.

دکتر بابامحمودی ضمن اشاره به اینکه امروزه ایدز در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال گسترش است افزود: این بیماری تاثیرات منفی بر سلامت و توسعه اجتماعی، اقتصادی کشورها می گذارد.

تعداد مبتلایان به ایدز بیش از آمارهای اعلام شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سخنانی با بیان اینکه ۱۱ آذر ماه روز جهانی ایدز و ۱۰ تا ۱۶ این ماه هفته ملی ایدز در ایران نامگذاری شده، افزود: عمده ترین بیماری در گروه بیماریهای غیر واگیر ایدز است که در کشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد و رو به رشد است.

دکتر محمدرضا میرزایی با بیان اینکه شیوع این بیماری از طریق راههای جنسی رو به افزایش است، تصریح کرد: اطلاع رسانی و شناساندن ابعاد مختلف این بیماری به مردم- جلب مشارکتهای مردمی و دستگاههای مرتبط از اهداف نامگذاری هفته ایدز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارهای موجود ۲۴ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تا اول مهرماه امسال ۲۷۳ بیمار HIVمثبت در مازندران وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه این آمارها تصادفی جمع آوری شده، گفت: تعداد مبتلایان به HIVمثبت بیشتر از این است.

وی با اشاره به اینکه در هفته ایدز سعی می شود پژوهشگران-کودکان-دانش آموزان- مادران و زنان و تمام اقشار جامعه را درگیر کنیم، اظهار داشت: بهزیستی- آموزش و پرورش- جمعیت هلال احمرو ورزش و جوانان بیشترین نقش را در معرفی و شناساندن این بیماری به مردم دارند.

در این جلسه که نمایندگانی از بهزیستی، آموزش و پرورش، زندانها، جمعیت هلال احمر، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران ومدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان حضور داشتند، در خصوص برپایی کمپهای آموزشی، چاپ و توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی، بازآموزی جامعه پزشکی و آموزش در زندانها و مدارس پیشنهاداتی ارایه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز