خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

تعطیلی پنجشنبه مدارس نقش موثری در آموزش مهارتهای زندگی داشته باشد

تاثیرات اجتماعی تعطیلات پنج شنبه نشان می دهد میزان تخلفات و آسیب ها در این روز در سطح کلان کاهش چشم گیری داشته است و در ادامه با برنامه ریزی دقیق تر شاهد ثمرات ارزشمند اجتماعی بهتری خواهیم بود.

ساری - ایلنا: تعطیلی پنجشنبه‌ها باعث ارتقاء توانایی معلم و بالا بردن مهارت زندگی در دانش آموزان می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد علی امیری گفت: تعطیلی پنج شنبه ها علاوه بر ایجاد فرصت برای ارتقاء توان معلم برای تعلیم و تربیت باعث تقویت مهارت زندگی دانش آموزان در کنار خانواده و تثبیت و تعمیق ارزش های انسانی می شود.

وی بیان داشت: تعطیلی پنج شنبه‌ها یک قانون مغتنم و ارزشمند شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به فرایند تربیت دانش آموزان کمک موثر می نماید و از بروز بسیاری از آسیب ها هم برای معلم و هم برای دانش آموز پیشگیری می نماید.

امیری افزود: براساس سند تحول بنیادین وضع این قانون در راستای ایجاد زمینه برای معلمان که ستون اصلی آموزش و پرورش و قلب تعلیم و تربیت هستند جهت پژوهش و بازسازی دانش و مهارت برای ارائه خدمت به دانش آموزان است که در قالب برگزاری دوره های ویژه آموزشی و تحقیقاتی امکان آن بوجود می آید.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: تاثیرات اجتماعی تعطیلات پنج شنبه هم که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده است نشان می دهد میزان تخلفات و آسیب ها در این روز در سطح کلان کاهش چشم گیری داشته است و در ادامه با برنامه ریزی دقیق تر شاهد ثمرات ارزشمند اجتماعی بهتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: زمینه سازی برای ایجاد نظام رتبه بندی معلمان و تقویت جایگاه پژوهشی، اجتماعی و علمی آنان آرزوی آموزش و پرورش بوده که با برگزاری برنامه ها و دوره های مختلف ضمن خدمت و آموزشی در پنجشنبه ها محقق می شود.

امیری با بیان اینكه متاسفانه برخی تاثیر شگرف خانواده بر تربیت فرزندان (دانش آموزان) را کم رنگ می دارند افزود: ارزش ها و هویت اصیل خانواده با حضور مفید دانش آموز در خانه به وی منتقل می شود و مدرسه قوام بخش این فرهنگ است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان كرد: تعطیلی پنجشنبه ها بر تماس بیشتر دانش اموز با خانواده در یک روز کامل تاکید دارد و این همان آموزش مهارت زندگی سالم و آمادگی برای ورود موفق به جامعه است.

وی در پایان یادآور شد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز های آموزشی مدارس در 5 روز اول هفته باید سامانمدهی و اجرایی شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز