خبرگزاری کار ایران

دبیركارگروه راه پدافند غیرعامل مازندران:

باید از تهدیدات به عنوان فرصت بهره لازم را گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۶

سه محور مهم هراز ـ سوادكوه ـ كندوان كه به عنوان محورهای ارتباطی استان با پایتخت هستند دارای شرایط خاص و منحصر به فردی بوده كه در کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل مازندران به آنها نگاه ویژه ای شده است.

ایلنا - ساری: دبیركارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل مازندران در حاشیه برگزاری دوره آموزشی احصاء و تهدیدات حوزه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل كه با حضور مدیران بخش حمل و نقل، مدیركل پدافند غیرعامل مازندران، دبیران كارگروه های یازده گانه پدافند غیرعامل و همچنین اعضاء كارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان برگزار شد، از تهدیدات و آسیب های احتمالی به عنوان یك فرصت مناسب در جهت آمادگی هرچه بیشتر یاد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران سید جواد بیكایی ضمن تشكر و قدردانی از همه مدیران و اعضاء كارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان به منظور تمامی تلاش ها و اقدامات خود در این بخش، از مازندران به عنوان یك استان شاخص و خاص در سطح كشور در زمینه حمل و نقل یاد كرد و افزود: مازندران از جمله استانهایی است كه در تمامی بخش های حمل و نقل اعم از هوایی ـ ریلی ـ جاده ای و دریایی صاحب امتیاز بوده، از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیر عامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص می باشد.

وی در ادامه تصریح كرد: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا ـ جنگل ـ دشت و... و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیك از جمله مواردی است كه ارزش و اهمیت كارگروه راه و شهرسازی پدافندغیر عامل را در مازندران در جایگاهی خاص و مهم قرار می دهد.

وی در ادامه از محورهای شریانی مازندران به عنوان شاهرگهای حیاتی حمل و نقل جاده ای در كشور یاد كرد و اظهار داشت: سه محور مهم هراز ـ سوادكوه ـ كندوان كه به عنوان محورهای ارتباطی استان با پایتخت هستند دارای شرایط خاص و منحصر به فردی بوده كه در این كارگروه به آنها نگاه ویژه ای شده است. قدمت بالای ساخت ابنیه های فنی، وجود تونل و پلهای بزرگ و همچنین گردنه های كوهستانی از جمله مواردی هستند كه زیرساختهای پدافند غیر عامل را در این محورها از اهمیت ویژه ای برخوردار كرده است.

دبیر كارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان در ادامه از پدافند غیر عامل به عنوان یكی از موارد در تصویب پروژه های ملی در سطح استان یاد كرد و افزود: امروزه به غیر از مقوله زیست محیطی بحث پدافند غیر عامل نیز به عنوان یك عنصر مهم در تصویب پروژه های حمل و نقلی نقش بسیار مهمی ایفاء می نماید.

سید جواد بیكایی در ادامه ضمن اشاره به شناسایی آسیب ها و تحلیل ها توسط هریك از اعضاء كارگروه و ارائه پیشنهادات به دبیرخانه پدافند غیرعامل استان تصریح كرد: همه عزیزان در كارگروه راه و شهرسازی باید بخشی از اعتبارات ملی و استانی خود را به بحث پدافند غیر عامل اختصاص داده چرا كه باید در این بخش نیز همچون دیگر بخشها آمادگی لازم صورت پذیرد.

گفتنی است دوره آموزشی مذكور در دو بخش معماری و شهرسازی و سازه های امن در سالن اجتماعات اداره كل هواشناسی مازندران با حضور 180 نفر از كارشناسان حوزه راه و شهرسازی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز