خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران عنوان کرد:

تغییر سبك زندگی ارمغان مدرنیته/ كوتاه شدن عمر زندگی مشترك خانواده ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۶

متاسفانه طبق آمارها در سال های اخیر طلاق در كشور رشد چشم گیری داشته است و وقوع این مسئله در كشوراسلامی ما بسیار تامل برانگیز است.

ایلنا: هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه كارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان تغییر سبك زندگی را یكی از عوامل مهم طلاق دانست و گفت: با تغییر سبك زندگی كه مسلما به دنبال خود تغییر ارزش ها را نیز درپی خواهد داشت، نهاد خانواده از درون تضعیف خواهد شد كه از این مسئله می توان به عنوان عامل اصلی طلاق نام برد.

وی با بیان اینكه تغییر سبك زندگی ارمغان مدرنیته است، اظهار داشت: به رغم تلاش های خوبی كه در زمینه كاهش طلاق صورت گرفت، متاسفانه طبق آمارها در سال های اخیر طلاق در كشور رشد چشم گیری داشته است و وقوع این مسئله در كشوراسلامی ما بسیار تامل برانگیز است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح كرد: برخی معتقدند، به وجود آمدن شیوه های جدید زندگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اما حقیقت این است كه پایه و اساس سبك زندگی در جامعه سنتی ایران براساس اسلام بنا شده است و تغییر آن به منزله تغییر سبك زندگی اسلامی به شیوه های مدرن و وارداتی ست كه با فرهنگ اسلامی ما هیچ گونه همخوانی ندارد.

ابراهیمی با اشاره به اینكه اسلام به حفظ نهاد خانواده اهتمام ویژه ای دارد، بیان كرد: خانواده شاهراه اصلی رسیدن به پیشرفت و كمال است و همین جایگاه عظیم سبب شده كه عوامل مختلف دست به دست هم دهند تا این مسیر را مسدود كنند.

وی ادامه داد: یكی از راهبردهای غرب در راستای این هدف، تغییر سبك زندگی است و این پدیده كه از پایه های اصلی مدرنیته به شمار می رود و تغییر ارزش ها را نیز به دنبال دارد، می توان عامل اصلی طلاق در عصر حاضر به شمار آید كه سبب كم رنگ شدن معنویت و تغییر هویت فردی و اجتماعی فرد و در نتیجه تضعیف و فروپاشی نهاد مقدس خانواده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با تاكید بر اینكه هویت زن و مرد مسلمان در عرصه ی دین و اجتماع؛ نقطه استراتژیك تهاجم غرب در عرصه جنگ نرم به شمار می رود، خاطر نشان ساخت: آنان با تمام تجهیزات مدرن خود از جمله ماهواره، اینترنت و كتاب هویت افراد را نشانه گرفته اند.

وی تغییر سبك زندگی ساده زیستی و روی آوردن به زندگی تجملاتی و ایجاد مصرف زدگی در بین خانواده را مسئله ی مهم دیگری كه طی چند سال اخیر بر خانواده های ایرانی حاكم گشت، اعلام كرد، گفت: در این مورد هم بیشترین تلاش دشمن در تغییر روحیه زنان بوده است زیرا آنان هسته ی اصلی خانواده را تشكیل می دهند و بر نوع نگرش همسر و فرزندان بسیار تاثیرگذار هستند.

ابراهیمی به كوتاه شدن عمر زندگی مشترك خانواده ها به عنوان یك مسئله جدی در جامعه اشاره داشت و عنوان كرد: برای حل این مشكل بایست با هوشیاری و همكاری مردم، مسئولین و نخبگان چاره اندیشی شود.

وی تغییر الگوی تامین معاش در خانواده به تقلید از كشورهای غربی اشاره كرد و گفت: البته نمی توان ضرورت های جامعه ی امروز را برای حضور زنان در برخی مشاغل زنانه نادیده گرفت اما آنچه در حال حاضر در جامعه ی ما اتفاق می افتد، این است كه حتی در مواقع غیر ضروری و تنها با این استدلال كه زن باید به استقلال مالی برسد تا به مرد وابسته نباشد، به اشتغال بیرون از منزل روی می آورندكه این مسئه به خودی خود عامل به وجود آمدن مشكلات بسیاری برای فرد و جامعه خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز داشت: در حالی كه اسلام بنا به مصالحی كه متوجه خود زن، خانواده و اجتماع است، زحمت كار بیرون از منزل را از دوش زن برداشته و به عهده ی مرد قرار داده است اما متاسفانه می بینیم كه اشتغال بیرون از منزل برای زنان ما به عنوان یك ارزش در آمده است و در عوض خانه داری و تربیت فرزند به وقت هدر دادن و سوزاندن فرصت های پیش روی زنان ما تبدیل شده است.

ابراهیمی عنوان كرد: وقتی زندگی رنگ و بویی از دین و فرهنگ اسلام نداشته باشد، وقتی خانواده تقدس خود را در دید افراد از دست بدهد و ازدواج بیشتر جنبه ی تشریفاتی پیدا كند و وقتی ازدواج های سنتی كه بر پایه ی فرهنگ اسلامی و شناخت و باور صحیح از زندگی مشترك جای خود را به ازدواج هایی به سبك مدرن و دوستی های خیابانی، اینترنتی و... بدهد. دیگر قبح زدایی و برگزاری جشن طلاق به شیوه ی مدرن امری دور از ذهن و تعجب برانگیز نخواهد بود.

وی یادآور شد: بهره گیری از منابع عظیم دستورات و آموزه های اسلام برای زندگی موفق و برگرداندن آرامش به كانون خانواده ها بهترین راه حل مشكلات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز