خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

كشاورزی در مازندران به خانه سالمندان بدل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۸

جوانان انگیزه‌ای برای ورود به عرصه کشاورزی ندارند، زیرا توجیه اقتصادی ندارد./ مشکلات اجتماعی علی الخصوص کاهش سن اعتیاد و رشد طلاق در مازندران از آسیب‌های جدی و ضروری استان است.

ایلنا: قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، به عنوان دبیر جدید مجمع نمایندگان استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مازندران، خبرنگاران را نخبگان اجتماعی دانست و گفت: انتظار می‌رود از این قشر اثرگذار در جایگاه‌های مشورتی استفاده بیشتری شود.

به گزارش ایلنا از ساری، دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به ۲۷۰۰ مصوبه در ادوار مجلس شورای اسلامی تا پایان مجلس هشتم، دو سوم این آمار را مختص به لوایح دولت اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در مجلس نهم، با ورود بیش از ۱۷۰ نماینده جدید و تزریق افکار جدید شاهد افزایش طرح‌های ارائه شده از سوی مجلس در قیاس با لوایح دولت بودیم.

وی گفت: من درد را در ایجاد قانون و قانونگذاری نمی‌دانم، بلکه، معتقدم در نظارت که وظیفه‌ای دوچندان مهم است بسیار غفلت کردیم و نتیجه این می‌شود که معلوم نیست سرانجام تحقیق و تفحص‌ها چیست و اثری از بازخورد‌ها مشاهده نمی‌شود.

احمدی با اشاره به تاسیس دیرهنگام مجمع نمایندگان استان گفت: هنگامی که ما مشغول تشکیل مجمع و تجمیع نظرات بودیم برخی از استان‌های کشور در حال بررسی چگونگی اکتساب ریاست کمسیون‌ها بودند و در این زمینه تا حدود زیادی هم موفق شدند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی مشکلات اجتماعی، علی الخصوص کاهش سن اعتیاد و رشد طلاق در مازندران را از آسیب‌های جدی و ضروری استان اعلام داشت و تصریح کرد: رشد قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌ها، سقوط مازندران در رده بندی سلامت اجتماعی، از جمله در بحث آسیب‌های ازدواج نیاز به کار کار‌شناسی فوری دارد که در دستور کار مجمع نمایندگان استان است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی عدم ثبات در مدیریت کلان استان را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مازندران برشمرد و تاکید کرد: پس از انقلاب ما شاهد فعالیت ۲۱ استاندار بوده‌ایم و این در حالی است که استان نیاز به ثبات مدیریت دارد، هرچند این خواست دولت مبنی بر همکاری با تیم هم نظر و گروه خاص خود نیز خواستی به جاست.

احمدی لاشکی بحث سهم خواهی نمایندگان از دولت و استانداری‌ها را نادرست خواند و افزود: بحث دخالت و سهم خواهی مطرح نیست، بلکه نمایندگان مردم طرف مشورت دولت هستند و ما نیز به دنبال تعامل با دولتیم و نظراتمان نیز لازم الاجرا نیست، بلکه بیشتر جنبه مشورتی دارد.

وی ۲۵۶ رای اخذ شده از مجلس برای وزیر کشور و ۲۷۴ رای برای یکی دیگر از وزرای دولت «تدبیر و امید» را پس از انقلاب بی‌سابقه دانست و گفت: این نشانه همراهی مجلس با دولت است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در ادامه در توضیح طرح دو فوریتی مجلس مبنی بر قطع اختیار از سرپرستان وزارتخانه‌ها جهت عزل و نصب در معاونت‌ها و مدیران کل را طرحی عقلانی دانست و اظهار داشت: این عقلانی نیست که مدیری برای ۳ماه خدمت جایگاهی ۴ساله را تعیین کند و امیدواریم به زودی وزرای جدید توسط دولت معرفی شوند.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتیجه تحقیق و تفحص از استانداری مازندران گفت: بنده این طرح را امضا نکردم، زیرا در روزهای پایان کار دولت آن را امری ضروری نمی‌دانستم، هرچند نمایندگان ارائه دهنده این طرح هم دلایل خودشان را داشتند.

وی وضعیت کشاورزی استان را نا‌مناسب توصیف کرد و بیان داشت: کشاورزی در مازندران به خانه سالمندان بدل شده است و انگیزه‌ای برای ورود جوانان به این عرصه نیست، زیرا توجیه اقتصادی ندارد و ما در دیدار با آقای حجتی، وزیر کشاورزی گفتیم که دولت نباید فراموش کند که مازندران قطب کشاورزی کشور است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط بسیار خوبی میان ۱۲ عضو مجمع برقرار است و سعی کردیم با وحدت نظر و رویه میزان جذب اعتبارات را افزایش دهیم و اگر در بودجه دولت یازدهم سهم مازندران کامل تخصیص داده شود برخی از مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

احمدی لاشکی در پاسخ پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر رشد بی‌رویه و بدون نظارت دانشگاه‌های غیر انتفاعی در استان گفت: این مسئله را تائید می‌کنم و آن را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام آموزشی استان می‌دانم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۸ دانشگاه غیر انتفاعی در استان فعال هستند که باعث شده است ما رتبه اول را داشته باشیم و این در حالی است که از نظر تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی در رتبه آخر کشوریم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی هیات علمی گرفتار و دانشگاه‌های بدهکار را نتیجه این رشد بی‌رویه در دولت‌های نهم و دهم دانست و افزود: تنها ۷۱ درصد قبول شدگان در کنکور امسال انتخاب رشته کرده‌اند که از این میزان نیز ۵۴ درصد قرار است در دانشگاه پیام نور جذب شوند.

دبیر مجمع نمایندگان استان در پایان این نشست با قدردانی از اصحاب رسانه وعده داد که این جلسات متداول باشد تا صدای مردم به نمایندگان و همینطور برنامه‌ها و فعالیت‌های نمایندگان به اطلاع مردم برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز