خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست کشور:

ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه از تدابیر دولت دهم بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۴۰

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: موضوع آلایندگی در حوزه دریا و نفت و گاز برای احداث پردیس دانشگاهی در استان لرستان مدنظر قرار خواهد گرفت.

ایلنا: رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: موضوع آلایندگی در حوزه دریا و نفت و گاز برای احداث پردیس دانشگاهی در استان لرستان مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد جواد محمدی‌زاده در مراسم امضای تفاهم نامه پردیس دانشگاه محیط زیست دراستان لرستان ‌با بیان اینکه برای ظرفیت سازی در حوزه محیط زیست، نیازمند توسعه دانشگاه جامع محیط زیست هستیم، گفت: برای اولین بار در سطح کشور با تدبیر دولت دهم مجوز ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه در دی ماه سال ۸۹ صادر شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز‌های لازم از شورای گسترش، افزود: در گذشته آموزشکده محیط زیست با قدمت ۴۰ ساله، ‌فقط تربیت نیروی انسانی در مقطع کاردانی را انجام می‌داد و در سالهای اخیر مجوز پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس نیز صادر شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آموزشکده محیط زیست در شرایط بسیار بد قرار داشت، گفت: با ارتقای آموزشکده محیط زیست، در حال حاضر بیش از ۳۰ عضو هیات علمی بصورت تمام وقت استخدام شده و مجوز استخدام ۱۰۰ عضو هیات علمی نیز برای دانشگاه محیط زیست صادر گردیده است که با توجه به مجوزهای صادر شده برای سایر دانشگاه‌ها، این تعداد مجوز برای استخدام هیات علمی یک رکورد است.
وی با اشاره به تاسیس اولین پردیس استانی دانشگاه محیط زیست در اصفهان، گفت: این دانشگاه با موضوع فناوری‌های نوین در امر حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهم نامه پردیس دانشگاه محیط زیست در استان خوزستان نیز خبر داد و گفت: موضوع آلایندگی در حوزه دریا و نفت و گاز برای احداث این پردیس دانشگاهی مدنظر قرار می‌گیرد.
معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: در نظر داریم پردیس‌های استانی دانشگاه محیط زیست را در منطقه ارسباران و جنگلهای هیرکانی برای حفاظت از ذخایر جنگلی کشور نیز احداث کنیم.
محمد جواد محمدی‌زاده از ایجاد آموزشگاه جامع محیط بانی در لرستان خبر داد و گفت: نیمی از پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست، محیط بانان هستند که فقط وظیفه حفاظت از وحوش را بر عهده ندارند بلکه باید در همه زمینه‌های محیط زیست اطلاع داشته باشند و با ایجاد این آموزشگاه، همه محیط بانان در این مرکز آموزش می‌بینند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست حوزه زاگرس را سرمایه ارزشمند در ارتباط با گونه‌های گیاهی، جانوری و ذخایر زیست کره دانست و گفت: هسته مرکزی زاگرس در استان لرستان منبع مهم آبی کشور و از لحاظ اقلیمی و گونه‌های نادر دارای ارزش فراوانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز